اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

امرودی: برای استمرار انقلاب نیازمند بازنشر تفکر شهید مطهری هستیم

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه شهید مطهری هم ارزش بود و هم ارزش آفرین، گفت: انقلاب اسلامی پیروز شد اما برای استمرار انقلاب نیازمند بازنشر تفکر آیت‌الله مطهری هستیم.

امرودی: برای استمرار انقلاب نیازمند بازنشر تفکر شهید مطهری هستیم

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت یکصدمین سالروز ولادت شهید مطهری با موضوع شهید مطهری و انقلاب جهانی اسلام عصر امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی مطهری نماینده مجلس، حجت‌الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و اعضای خانواده شهید مطهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام امرودی در این مراسم اظهار داشت: شهید مطهری ارزش‌های واقعی، عینی، حقیقی و ذاتی را ممزوج کرد. شهید ارزشی واقعی و عینی است که مدالی بالاتر از آن نداریم و دومی مقام علم است که ارزشی اعتقادی است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه شهید مطهری هم ارزش بود و هم ارزش آفرین است، افزود: مطهری می‌گفت جهان‌گشایی آسان‌تر از جهان‌داری است. انقلاب اسلامی پیروز شد اما برای استمرار انقلاب نیازمند بازنشر تفکر آیت‌الله مطهری هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی شهید مطهری از آینده انقلاب گفت: ایشان می‌گفت در دل امید دارم که انقلاب در ایران نخواهد ماند و ۷۰۰ میلیون مسلمان را دربر خواهد گرفت و این افتخاری برای ایران است یعنی ایشان در سخنرانی دوم بهمن ۵۷ خود پیش‌بینی برای چله دوم انقلاب کرده بود.

امرودی گفت: مطهری فرمود آزادی به این معنای آزادی حیوانی غربی‌ها نیست و آزادی در دروغ‌گویی، اهمال و فریب نیست.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: اگر امروز بناست انقلاب اسلامی در چله دوم صحیح پیش رود باید همان آزادی که تبلور اتحاد مردم و انگیزه آنان بود وجود داشته باشد. نمی‌توان انقلاب اسلامی را از رهبری و وحدت که شهدا برای آن خون دادند جدا کرد و امام خمینی (ره) که امامی فرزانه، شجاع، جهادی، اهل فکر و با برنامه بود اهل سازش و کنار آمدن با غرب معرفی کرد.

وی با بیان اینکه مطهری معتقد بود آزادی ابراز عقیده به معنای بیان اعتقادات خود نه دروغ بستن به دیگران است، خاطرنشان کرد: هرچه انقلاب جلوتر می‌رود، جامعه تشنه‌تر نسبت به مطالب مطهری می‌شود زیرا سخنان او بروز است و گویی همچنان زنده است و در این شرایط سخن می‌گوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول