اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سودای سیمرغ| «شنای پروانه» اتفاق جدیدی است/ 33 سال تحقیق میدانی برای فیلم!

طناز طباطبایی بازیگر فیلم سینمایی «شنای پروانه» گفت: وقتی فیلمنامه این اثر را خواندم متوجه شدم که با فیلمی متوجه هستم که اتفاق جدیدی به شمار می‌رود.

سودای سیمرغ| «شنای پروانه» اتفاق جدیدی است/ 33 سال تحقیق میدانی برای فیلم!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت بعداز اکران این فیلم در سینمای رسانه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، محمد کارت کارگردان فیلم درباره ایده شنای پروانه گفت: با نویسندگان دیگر فیلم از یک سال و نیم پیش به طور منسجم روی فیلمنامه کار کردیم. چندین بار سکانس ها را بازنویسی کردیم تا به خروجی فعلی رسید.

وی افزود: ۳۳سال برای این فیلم تحقیق میدانی داشته‌ام! خودم بچه این بافت هستم و در این شرایط زندگی کرده‌ام. البته فیلم درباره جنوب شهر نیست. این فیلم درباره آدم ها و دغدغه‌های آن‌هاست.

طناز طباطبایی بازیگر فیلم گفت: ابتدا از پیشنهاد آقای کارت برای بازی در این فیلم تعجب کردم. اما وقتی تا پایان فیلمنامه را خواندم متوجه شدم این فیلم اتفاق جدیدی است. حس کردم تنها نقشی که دراین فیلم دوست دارم بازی کنم نقش پروانه است.

پانته‌آ بهرام بازیگر فیلم درباره نقشش در این فیلم بیان کرد: من محمد کارت را از قدیم می‌شناختم. پس وقتی او نقش کوتاهی پیشنهاد می‌کند حتما انتخاب درستی است.

همچنین کارت درباره بلند بودن فیلم گفت: من در سالن‌هایی از مناطق مختلف شهر فیلم را دیده‌ام و به نظرم داستان به اندازه خوش‌ریتم است.‌

امیر آقائی نیز درباره نقشش در شنای پروانه گفت: روزی که محمد کارت برای بازی در این نقش به من زنگ زد به او خندیدم؛ چون تصور خاصی درباره من در سینما وجود دارد. اما در ادامه خاطرات جوانی را از زیر خاک بیرون کشیدم و نقشم را خلق کردم.

وی افزود: همیشه فکر می‌کردم باید نقش را زیست و درونی بازی کرد. بعد خواندن این فیلمنامه فکر کردم من هم لازم است یک بار رگ گردنم بیرون بزند.

وی افزود: همیشه فکر می‌کردم باید نقش را زیست و درونی بازی کرد. بعد خواندن این فیلمنامه فکر کردم من هم لازم است یک بار رگ گردنم بیرون بزند.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست جواد عزتی بازیگر فیلم گفت: گروه درجه یکی داشتیم. همین که آدم‌های عشق سینما نقش‌های کوتاهی در این فیلم بازی کرده‌اند نشان‌دهنده اهمیت این فیلم است.

محمد کارت گفت: از ابتدا می‌دانستیم قرار است فیلم قهرمان‌محور بسازیم. البته دنبال قهرمان تیپیکال نبودیم و هوشمندی جواد عزتی باعث شد اتفاق درستی بی‌افتد. خودم بچه جنوب شهرم و دوست نداشتم فیلمی علیه جنوب شهر بسازم.

وی افزود: همه دوست دارند در کار خودشان شماره یک باشند. قدیم سلاح نشانه آن بود اما الان تلفن همراه نشانه آن است. همه ما یک گنده‌لات درون داریم.

کارت ادامه داد: من توریست جنوب شهر نیستم. فیلم پوسته خشنی دارد اما در ادامه تبدیل به مرثیه‌ای برای امثال شخصیت پروانه می‌شود. به نظرمان رسید حضور پلیس در قصه باید همینقدر باشد وگرنه ممانعتی در این زمینه نداشتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول