اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایران از انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد و گفت: آماده ایم همه امکانات خود را برای عبور از مشکلات و نیل به اهداف عالی عراق در اختیار دولت و ملت این کشور قرار دهیم.

ایران از انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به انتخاب نخست وزیر جدید عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای ادامه حمایت های خود از استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تحکیم مبانی دموکرسی در عراق و نیز درخواست مشروع دولت و ملت عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک آن کشور، از انتخاب جناب آقای محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید این کشور استقبال می کند و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، امیدوار است که وی بتواند با تشکیل دولت جدید، خواسته های بحق مردم و مرجعیت عالی دینی این کشور را برای ایجاد یک عراق باثبات و دارای جایگاه مهم منطقه ای تحقق بخشد.

موسوی افزود: ایران آماده است در این شرایط حساس که دولت و ملت دوست و برادر عراق با آن روبروست، همه امکانات خود را برای عبور از مشکلات و نیل به اهداف عالی عراق در اختیار دولت و ملت این کشور قرار دهد.

به گزارش فارس  «برهم صالح» رئیس جمهور عراق «محمد علاوی» را مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول