اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسیر پیش روی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا/ کار سخت یاران قلعه‌نویی برای صعود

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از هفته آینده آغاز خواهد شد و تیم سپاهان اصفهان باید در گروه چهارم با العین امارات، السد قطر و النصر عربستان به رقابت بپردازد.

مسیر پیش روی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا/ کار سخت یاران قلعه‌نویی برای صعود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه 21 بهمن‌ ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و تیم‌های غرب آسیا در قالب 4 گروه رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند.

در این فصل از لیگ قهرمانان 4 تیم از کشورمان در مسابقات حضور خواهند داشت و سهمیه ایران در آسیا کامل خواهد بود؛ سپاهان و پرسپولیس مستقیم در رقابت‌ها حضور داشتند و استقلال و شهر خودرو نیز با پیروزی در پلی‌آف به مرحله گروهی رسیدند.

در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا تیم استقلال با تیم‌های الشرطه عراق، الوحده امارات و الاهلی عربستان هم‌گروه است، شهر خودرو نیز در گروه دوم با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الهلال عربستان و الاهلی امارات رقابت دارد.

پرسپولیس نیز در گروه سوم در کنار تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و شارجه امارات قرار دارد و بالاخره در گروه چهارم سپاهان اصفهان باید به مصاف تیم‌های النصر عربستان، السد قطر و العین امارات برود و گروه سپاهان به عنوان گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا شناخته شده است.

داستانی که AFC برای میزبانی ایرانی‌ها در آسیا ساخت

پیش از شروع مسابقات مرحله پلی‌آف و در حالی که قرار بود استقلال و شهر خودرو در بازی اول خود در این مرحله میزبان باشند، AFC در اقدامی تعجب‌برانگیز اعلام کرد که ایران به دلایل امنیتی حق میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت؛ بعد از بیانیه AFC تیم‌های ایرانی جلسه گرفتند و تصمیم گرفتند در صورتی که حق میزبانی به تیم‌های ایرانی داده نشود، از مسابقات فصل جاری انصراف بدهند.

بعد از تصمیم مشترک تیم‌های ایرانی AFC تا حدودی عقب نشینی کرد اما باز هم حاضر نشد مسابقات پلی‌آف در ایران برگزار شود؛ همچنین در نشستی که مدیران تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات با مسؤولان AFC داشتند، مقرر شد 4 نماینده ایران در دور رفت مهمان باشند و در دور برگشت مسابقات در صورت تأیید AFC از حریفان خود میزبانی کنند.

به این ترتیب سپاهان نیز که ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان را برای بازی‌های خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است، در 3 بازی ابتدایی باید به ترتیب در امارات، قطر و بحرین (زمین بی‌طرف برای بازی با تیم عربستانی) با رقیب‌ها خود بازی کند و منتظر باشد با تأیید AFC در دور برگشت در نقش‌جهان میزبان هم‌گروهی‌های خود باشد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان در لیگ برتر ایران با انجام 18 بازی، 9 پیروزی، 8 تساوی و یک شکست به ثبت رساندند و با کسب 35 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند؛ سپاهان در جام حذفی نیز حضور دارد و باید در مرحله یک‌چهارم با استقلال دیدار کند.

نگاهی به وضعیت حریفان سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

طلایی‌پوشان در نخستین بازی خود در آسیا روز سه‌شنبه 22 بهمن ماه باید به مصاف العین امارات بروند، النصر عربستان و السد قطر نیز دیدار بازی این گروه را در همین روز برگزار می‌کنند.

العین در لیگ برتر امارات 14 بازی انجام داده است و 8 برد، 3 تساوی و 3 باخت در کارنامه دارد و با مجموع 27 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است؛ العین در این 14 بازی 35 گل به ثمر رسانده و 15 گل نیز دریافت کرده است.

سپاهان در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه 29 بهمن ماه در قطر باید به مصاف السد برود، النصر عربستان و العین امارات هم دیگر دیدار گروه چهارم را برگزار خواهند کرد.

السد در لیگ برتر قطر در 14 بازی که انجام داده است موفق به کسب 10 پیروزی شده و در 4 دیدار نیز شکست خورده است و با کسب 30 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است؛ السد آمار 42 گل زده و 23 گل خورده را نیز در این 14 بازی به ثبت رسانده است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در سومین و آخرین بازی دور رفت این رقابت‌ها باید در روز سه‌شنبه 13 اسفند ماه در بحرین به مصاف النصر عربستان بروند، السد قطر و العین امارات هم در دیگر بازی این گروه به مصاف یکدیگر می‌روند.

النصر در لیگ برتر عربستان 16 بازی انجام داده است که 10 برد به دست آورده، در 4 بازی به تساوی رسیده و در 2 بازی نیز بازنده بوده است و با کسب 34 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد؛ النصر در 16 بازی خود موفق به زدن 25 گل شده و 7 گل نیز دریافت کرده است.

کار دشوار طلایی‌پوشان برای موفقیت در آسیا

طلایی‌پوشان سپاهان در دور برگشت به ترتیب باید در روز‌های دوشنبه 18 فروردین ماه با النصر عربستان، روز دوشنبه یک اردیبهشت ماه با العین امارات و روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه با السد قطر دیدار کنند.

به این ترتیب سپاهانی‌ها کار بسیار سختی در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا دارند و باید برای صعود از این گروه تلاش زیادی انجام دهند؛ البته این‌که سپاهان در دور برگشت میزبان حریفان خود است می‌تواند کمک زیادی به طلایی‌پوشان کند تا با کسب حداکثر امتیازات شانس خود برای حضور در مرحله حذفی را افزایش دهند.

با توجه به این‌که سپاهان در لیگ برتر نیز رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس، استقلال، تراکتور و شهر خودرو برای کسب عنوان قهرمانی دارد و همچنین باید در جبهه سوم یعنی جام حذفی بجنگد، ماه‌های سخت و پرترافیکی از نظر بازی در انتظار طلایی‌پوشان است و باید منتظر عملکرد آن‌ها در هر 3 جبهه بود.

انتهای پیام/63090/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول