اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین موزه سیب جهان در سمیرم راه‌اندازی می‌شود

نایب رئیس انجمن موزه داران ایران گفت: آماده راه‌اندازی موزه سیب درختی، به عنوان اولین موزه سیب ‏جهان درشهرستان سمیرم هستیم.‏

نخستین موزه سیب جهان در سمیرم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزارفارس از سمیرم، محسن احمدی ظهرامروز در جلسه فرمانداری سمیرم به ظرفیت ها و پتانسیل‌های شهرستان درحوزه کشاورزی وگردشگری خصوصا ظرفیت منحصر به فرد باغات سیب درختی اشاره و اظهار داشت: با همکاری وهمراهی مسؤولان و مردم و راه‌اندازی موزه سیب درختی در این شهرستان هستیم.

نایب رئیس انجمن موزه‌داران ایران افزود: با راه‌اندازی موزه سیب  به دنبال اهدافی همچون، معرفی سیب و پتانسیل‌های این میوه بهشتی، نقش سیب دراقتصاد منطقه و ایران، ایجاد یک مرکز پژوهش و مطالعه پیرامون ظرفیت‌های سیب درختی، طراحی واحداث یک معماری چشم نواز و منحصر به‌ فرد با سنبل سیب در منطقه سمیرم و همچنین یک پایگاه مطالعاتی، فرهنگی، اجتماعی در راستای ایجاد بازارهای ثانویه فروش وتبلیغات در راستای جذب گردشگر و بسیاری از اهداف تأثیر گذار در توسعه شهرستان هستیم.

معاون فرماندار سمیرم نیز در ادامه تصریح کرد: شهرستان درحوزه کشاورزی و سیب درختی و همچنین طبیعت‌گردی دارای ظرفیت بالایی است و در راستای رونق تولید، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باید ازتمام ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های موجود شهرستان استفاده شود و تمام تلاش‌مان را درخصوص تخصیص اعتبار در این حوزه‌ها بکار خواهیم بست و از طرح‌ها و برنامه های اشتغال زا نیز حمایت کامل خواهیم کرد.

سعید سلیمانیان نیز با اشاره به ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های طبیعی شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان درسال‌های اخیر درحوزه طبیعت‌گردی مورد توجه خاص گردشگران بوده و درحوزه سیب درختی نیز هم ازنظر تنوع، شکل و مرغوبیت دربین کشورها سرآمد می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان سمیرم بیان‌کرد: می‌توانیم با معرفی بیشتر، فرهنگ‌سازی وتوسعه آن و تولید مشتقات سیب زمینه‌های لازم را درجهت فروش بیش ازگذشته این محصول وجذب گردشگر فراهم وگامی موثر در راستای توسعه شهرستان خصوصا حوزه گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برداریم و درخصوص راه‌اندازی موزه سیب وایجاد یک پایگاه مدیریتی برای جذب گردشگران تمام تلاش‌مان را بکار خواهیم بست وضمن فراهم آوردن بسترهای لازم در این زمینه همکاری لازم را نیز  انجام خواهیم داد.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 18هزار هکتار باغ سیب ‏درختی وتولید سالیانه بیش از 230هزار تن سیب درختی و دارابودن بیش از ‏‏50درصد باغات به عنوان قطب باغداری استان اصفهان در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/63111/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول