اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ستاری: صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: برای تسریع در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند.

ستاری: صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند

به گزارش خبرگزاری فارس بوشهر، سورنا ستاری بعدازظهر امروز در نشست ستاد رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر در عسلویه، اظهار داشت: برای تسریع در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند، اضافه کرد: در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز این معاونت از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به جبران عقب‌ماندگی فعالیت تحقیقاتی در حوزه نفت و گاز، بیان کرد: این نقص بر ما وارد است که در حوزه علم و فناوری صنعت نفت و گاز کمتر توجه شده که باید آن را جبران کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بابیان اینکه در صنعت، طراحی و ماشین‌سازی صورت می‌گیرد، گفت: برای فعال سازی صنعت در عرصه‌های موردنظر باید دانش آن وجود داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه خرید فناوری زاییده عقل اقتصاد نفتی است چراکه فناوری یادگرفتنی و فراگیری دانش و علم و تبدیل علم به ثروت است، افزود: فعالیت دانشگاه تولید محصول نیست، هیچ دانشگاهی محصول از جمله دارو یا موتور الکتریکی تولید نمی‌کند بلکه این فعالیت‌ها بر عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور محصول را نتیجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند و محصولی از آن تولید و عرضه می‌شود.

ستاری با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند، اضافه کرد: منطقه پارس جنوبی نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه علمی، تولیدی و صنعتی است و توسعه عسلویه و پارس جنوبی افتخاری برای کشور و نظام اسلامی ایران است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تأکید بر توجه بیشتر به پژوهش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: مشکل فعالیت‌های پژوهشی، پول و اعتبار مالی نیست و پژوهش به صدقه دادن کسی نیاز ندارد بلکه باید در اهمیت پژوهش‌کارهای بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول