اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ابراز آمادگی روسیه برای برگزاری زودتر از موعد نشست اوپک پلاس

وزیر انرژی روسیه گفت مسکو آماده است تا نشست اوپک و هم‌پیمانانش در ماه فوریه و زودتر از ماه مارس برگزار شود تا ضربه احتمالی بر تقاضا برای نفت در جهان از سوی ویروس کرونا رسیدگی شود.

ابراز آمادگی روسیه برای برگزاری زودتر از موعد نشست اوپک پلاس

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزیر انرژی روسیه گفت مسکو آماده است تا نشست اوپک و هم‌پیمانانش در ماه فوریه و زودتر از ماه مارس برگزار شود تا ضربه احتمالی بر تقاضا برای نفت در جهان از سوی ویروس کرونا رسیدگی شود.

الکساندر نوآک گفت در حال گفتگو با عربستان است و افزود کشورهای تولیدکننده نفت به روزهای بیشتری برای دسترسی به تاثیر (این ویروس) و تصمیم‌گیری در مورد تاریخ نشست نیاز خواهند داشت.

به گفته تحلیلگران و تاجران، شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند تقاضا برای نفت را بیش از 250 هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست امسال کاهش دهد و قیمت نفت را در محاصره فزونی عرضه است، هم‌اکنون پایین بکشد.

نوآک به ریانووستی گفت: «ما می‌توانیم زودتر ملاقات کنیم، این اصلا مشکلی نیست.»

اینترفکس به نقل از نوآک نوشت: «ما در این مورد چندین بار قبلا با وزیر انرژی عربستان گفتگو کرده‌ایم... دیروز یک ساعت و امروز نیم ساعت با هم صحبت کردیم. ما بسیار جدی در مورد آن گفتگو می‌کنیم.»

وی افزود: «در اصل، ما آماده‌ایم به سرعت به چنین چیزهایی واکنش نشان دهیم. ما نیازمند بررسی شرایط هستیم و روزهای بیشتری برای بررسی نیاز داریم.»

این مقام روس گفت بسیار زود است که بگویم آیا روسیه برای کاهش بیشتر آماده است یا نه.

 

اوپک پلاس، عرضه نفت خود را برای تقویت قیمت نفت کاهش داده‌اند و در ماه دسامبر توافق کردند تا میزان تولید را روزانه 1.7 میلیون بشکه در روز تا پایان ماه مارس کاهش دهند.

نشست بعدی برای 5 و 6 ماه مارس برنامه ریزی شده بود.

به گزارش فارس، روز گذشته، چهار منبع آگاه در اوپک گفتند با توجه به کاهش قیمت نفت، مذاکراتی برای برگزاری نشست اوپک پلاس در اوایل ماه فوریه به جای ماه مارس آغاز شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول