اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انقلاب امام خمینی(ره) یک نه بزرگ به استکبار بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا انقلاب امام خمینی(ره) را یک «نه» بزرگ به استکبار و نظام فاسد پهلوی مزدوران عالم دانست و گفت: پیروی از رهنمودهای امام و ادامه خط و مکتب امام خمینی مایه نجات کشور است.

انقلاب امام خمینی(ره) یک نه بزرگ به استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر در بیرجند، ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مقاومت، اظهار داشت: اگر به زندگی سراسر مجاهدت ائمه اطهار از جمله مجاهدت‌های زندگی 18 ساله بزرگ بانوی اسلام نگاه کنیم می‌بینیم از روز نخست که مسیر امامت و ولایت به انحراف کشیده شد ائمه یک مبارزه مستمر را برای برگرداندن خلافت به نبوت و حکومت الهی آغاز کردند.

وی گریه‌های حضرت زهرا(س) را از نوع گریه‌های سیاسی دانست و بیان داشت: مهم‌ترین دلیل گریه‌های حضرت وارد شدن ظلم به وصی و خلافت الهی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه تمام تلاش و مجاهدت امام خمینی(ره) برای دستیابی به حکومت الهی بود، تبیین کرد: در استمرار مجاهدت‌های ائمه و علما و همراهی مردم، امام آن نظام و ولایت به یغما رفته را با انقلاب اسلامی برگرداندند.

ادیانی اضافه کرد: امام راحل انگیزه‌ای جز پیاده‌سازی احکام اسلامی نداشتند و یگانه هدف ایشان تحقق اسلام و آرمان‌های اسلام بود و به همین دلیل ایشان در طول مدت استقرار در فرانسه با هیچ‌یک از اعضای سلطنت دیدار نکردند.

وی با بیان اینکه امام دستگاه پهلوی را نامشروع و غیرقانونی می‌دانستند، مطرح کرد: برخورد امام برای امروز ما درس و خط و مکتب امام مایه نجات کشور است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه در مقابل خواسته دو کشور قدرتمند اروپایی امام همان شب اعلام می‌کند بگویید ما روز جمعه به ایران می‌رویم، تبیین کرد: استدلال ایشان این بود که آقای کارتر با ما دوست نیست و دشمن است و حتماً می‌خواهد انقلاب ملت ایران را منحرف کند و فرمودند بیانیه دهید من فردا به ایران می‌روم.

ادیانی انقلاب امام خمینی(ره) را یک «نه» بزرگ به استکبار و نظام فاسد پهلوی مزدوران عالم دانست و تصریح کرد: پیروی از رهنمودهای امام و ادامه خط و مکتب امام خمینی مایه نجات کشور است.

وی از مهم‌ترین دغدغه‌های امام خمینی را تعیین مقدرات و سرنوشت کشور توسط مردم ذکر و مطرح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف جهت تعیین مقدرات و سرنوشت خود به معنای واقعی در مکتب امام از جایگاه بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور مردم در صحنه، بیان داشت: در آستانه انتخابات مجلس باید بدانید امام به معنای واقعی به رأی مردم اعتماد و آن‌ها را در تعیین سرنوشت خودشان دخیل کرد.

ادیانی با بیان اینکه امام خمینی برای مسؤولان نظام حدود و ویژگی‌هایی را بیان کرده‌اند، متذکر شد: هر جا از اصول انقلاب حتی در عرصه سیاست خارجی کوتاه آمده و ارزش‌های انقلاب را نادیده گرفتیم موفق نبوده‌ایم.

وی عنوان داشت: از جمله ویژگی‌هایی که امام برای مسؤولان قائل هستند این است که خود را خدمتگزار مردم بدانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اضافه کرد: مردم به‌درستی به وظیفه خود عمل کرده و پای این انقلاب بوده و هستند و این ما مسؤولان هستیم که باید به وظیفه نوکری و خدمتگزاری خود عمل کنیم.

ادیانی با اشاره به اینکه مردم خود مسؤولان را انتخاب می‌کنند مطرح کرد: مجلسی که به دو وزیر با دارایی یک هزار و دویست میلیاردی افتخار کند و رأی دهد، مجلس انقلابی نیست.

وی ادامه داد: مجلسی انقلابی است که بتواند به آرمان‌های امام عمل کرده و با تصویب قوانین صحیح زمینه را برای تحقق آرمان‌های انقلاب و تمدن نوین فراهم کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه این انقلاب مسیر طولانی را طی کرده اما راه نرفته زیادی دارد، عنوان کرد: تا رسیدن به آرمان خود که تمدن نوین اسلامی است فاصله زیادی داریم و باید با تمام توان و استقامت و پایداری و صبر همان مسیری که امام برگزید را طی کنیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول