اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افتتاح و کلنگ‌زنی 839 پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان طی دهه‌فجر

استاندار لرستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 839 پروژه در استان طی دهه‌فجر خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با مبلغی بالغ بر هزار و 44 میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 839 پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان طی دهه‌فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ضمن گرامی‌داشت دهه‌فجر، اظهار داشت: این دهه فرصت خوبی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تبیین انقلاب اسلامی و دلایل وقوع آن و همچنین بیان خدمات انجام شده طی یک‌سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اغلب این ایام بیشتر برای کارهای تکراری همچون افتتاح پروژه صرف می‌شود، اما آنچه مهم بوده، انجام کارهای نظری و فکری مبتنی بر خواست امام راحل و مردم است.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات امروز نظام‌های سیاسی جهان، بیان داشت: در عصر جدید که تشکیل مفهوم جدیدی تحت عنوان دولت کشور را داریم که از چهار عنصر سرزمین، جمعیت، حاکمیت و حکومت ایجاد می‌شود.

خادمی تصریح کرد: اگر این مولفه‌ها در فضایی فراهم شدند، آن‌گاه مفهوم دولت کشور تشکیل می‌گردد.

وی، عوامل اعمال اراده مولفه سوم را حاکمان خواند و افزود: گاهی بحران‌ها موجب شده حاکمیت دچار مشکل شوند که نهایتا به انقلاب منجر گردد.

استاندار لرستان با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی با بحران هویت روبه‌رو شد، گفت: بخشی از حاکمان رژیم گذشته با هویت اصلی ملت ایران که همان اسلامی بوده، مشکل پیدا کرد و به دنبال باستان‌گرایی رفته بود.

خادمی اظهار داشت: همچنین مشروعیت رژیم شاهنشاهی از سوی مردم زیر سوال برده شد، بنابراین بحران مشروعیت علیه رژیم شاهنشاهی ایجاد شد و منجر به بروز انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی با خواست و اراده ملت ایران، گفت: مشروعیت نظام در الهی و مردمی بودن آن است، بنابراین بایستی از فرهنگ و باورهای اسلامی مردم محافظت کرد.

استاندار لرستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 839 پروژه در استان طی دهه‌فجر خبر و ادامه داد: این تعداد پروژه با مبلغی بالغ بر هزار و 44 میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد.

خادمی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها عمرانی و بخشی اقتصادی هستند، افزود: از 839 پروژه، 802 پروژه با حدود 700 میلیارد تومان عمرانی و 37 پروژه با 340 میلیارد تومان اقتصادی است.

وی ادامه داد: 700 میلیارد از هزار و 44 میلیارد تومان هزینه شده، افتتاحی و 340 میلیارد تومان کلنگ‌زنی است.

استاندار لرستان با تاکید بر تلاش جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان، بیان داشت: این مهم را در دو سال گذشته همواره رعایت کردیم و معمولا پروژه‌های افتتاحی دو برابر طرح‌های کلنگ‌زنی است.

خادمی با بیان اینکه بیش از 40 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در استان وجود دارد، گفت: بایستی تلاش کرد پروژه‌ها را با سرعت بیشتر به نتیجه رساند.

انتهای پیام/85018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول