اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

1500 میلیارد تومان پروژه بمناسبت دهه فجر در گلستان افتتاح می‌شود

استاندار گلستان از افتتاح یک‌هزار و 500 میلیارد تومان پروژه به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد.

1500 میلیارد تومان پروژه بمناسبت دهه فجر در گلستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در مراسم استقبال نمادین از ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در فرودگاه بین المللی گرگان اظهار کرد: از مجموع منابع دولتی و بخش خصوصی یک‌هزار و 500 میلیارد تومان پروژه به مناسبت دهه فجر در استان گلستان افتتاح می‌شود و یک‌هزار و 300 میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ایام‌الله دهه فجر را فرصتی مناسب برای گزارش عملکرد مسوولان به مردم دانست و تصریح کرد: دهه فجر امسال متاثر از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شده است که خون این شهید برای انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشته است.

استاندار گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی یک‌هزار و 25 پروژه عمرانی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 700 میلیارد تومان طرح عمرانی در دهه فجر افتتاح می‌شود و 300 میلیارد تومان طرح کلنگ‌زنی در این ایام کلنگ‌زنی خواهد شد.

حق‌شناس با بیان اینکه ضریب غذایی ایران هر سال نسبت به سال گذشته رشد صعودی داشته و به بیش از 80 درصد رسیده است، بیان کرد: میزان تولید گندم در استان در مقایسه با سال قبل رشد بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: کلزای تولیدی در استان در سال 1392 حدود 32 هزار تن بوده و امسال به 165 هزار تن رسیده و رشد بیش از پنج برابری داشته است، در زمینه تولید گوشت مرغ استان در سال 1392 به میزان 90 هزار تن تولید داشته و اکنون به 240 هزار تن خواهد رسید، در محصولات باغی نیز در سال 1392 تولیدات استان 151 هزار تن بوده و امسال به 270 هزار تن رسیده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه قبل از سال 1392 حدود 3 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده بود، گفت: از سال 1392 به بعد 52 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی شده و 10 هزار هکتار در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، 30 هزار هکتار زهکشی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است.

وی بیان کرد: دهه فجر امسال قطعه دوم به میزان 50 هزار هکتار دیگر به پیمانکار واگذار خواهد شد و در مجموع 50 درصد زهکشی از سال 1392 تاکنون انجام شده است.

حق‌شناس در خصوص ایمن‌سازی راه‌های استان گلستان گفت: 50 دوربرگردان از مصوبات اول و دوم هیئت دولت به استان گلستان باید اجرا شود که نیمی از آن را حمل و نقل؛ و نیمی از آن را شرکت زیرساخت باید اجرا می‌کرد قرار شد که اعتبارات این بخش افزایش پیدا کند که در سال جاری بخشی افتتاح و در سال آینده بخش دیگر آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پیرامون راه‌آهن اینچه برون بیان کرد: دولت ایران تقریبا 920 هزار دلار به ترکمنستان بدهکار بود که این میزان پرداخت شده اما به دلیل تحریم‌ها روند انتقال پول زمانبر بوده است، ایران تمام ریل گذاری در سمت خودش را اجرا کرده و ترکمنستان 200 متر را اجرا نکرده است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه زیرساخت توسعه در استان باید فراهم شود، گفت: اگر بتوانیم ریل گذاری راه آهن اینچه‌برون را بدون توقف ادامه دهیم ترانزیت کالا به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند همچنین اگر بندر خواجه‌نفس راه‌اندازی شود به عنوان بندر تخته ایران خواهد شد.

وی با مهم برشمردن انتخابات ابراز کرد: مبنای انقلاب اسلامی مردم هستند باید کاری کنیم که مردم با سلایق مختلف در انتخابات حضور پیدا کنند، در پنج دوره انتخابات گذشته میزان مشارکت مردم در استان 74 درصد بوده است و در انتخابات آینده انتظار می‌رود میزان مشارکت بیشتر شود.

حق‌شناس ادامه داد: هر عاملی که منجر به کاهش میزان مشارکت عمومی در انتخابات شود آن عامل مورد رضایت هیچ کس نیست همه باید زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه را فراهم کنیم.

* در استان گلستان بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود

وی یکی از دلایل گره کور اقتصادی در کشور و به تبع آن استان گلستان را خام فروشی عنوان کرد و افزود: در استان گلستان بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که استان به لحاظ وسعت جزو بیست و یکمین استان و به لحاظ تولید جزو ششمین کشور است.

استاندار گلستان ابراز کرد: محصولات کشاورزی به دلیل اینکه به صورت خام از استان خارج می‌شود و از طرفی به دلیل فقدان صنایع تبدیلی، رونق چندانی در اقتصاد استان وجود ندارد.

حق‌شناس در خصوص جذب سرمایه‌گذار گفت: در گنبدکاووس یک سرمایه‌گذار به میزان 390 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول