اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنواره استانی سرود پایگاه‌های بسیج اصفهان برگزار شد

دومین جشنواره سرود استانی پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان اصفهان برگزار شد.

جشنواره استانی سرود پایگاه‌های بسیج اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بعدازظهر امروز دومین جشنواره سرود استانی پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان اصفهان به همت خانه سرود مرکزآفرینش‌های هنری بسیج استان اصفهان برگزار شد.

در وضعیتی که غرب تمام توان خود را برای نابودی فرهنگ و ارزش‌های ملی و مذهبی جامعه ما به کار گرفته است، بسیج سال گذشته با افتتاح نخستین مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کشور در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان پا به عرصه فرهنگ و هنر گذاشت.

سرود از سریع‌ترین انواع شعر در تاثیرگذاری بر انسان‌ها است و حال که گوش مردم از موسیقی‌های غربی و مبتذل پر شده تنها با ورود نیروی جهادی با روحیه بسیجی‌ است که می‌توان عرصه فرهنگ و هنر را به نفع ارزش‌های ملی و دینی تغییر داد؛ به گفته مقام معظم رهبری هنر موسیقی جان دادن به بی‌جان‌ها است و چه خوب است که هنرمندان این هنر را در راه خدا و رضای او مصرف کنند و آن‌ را به سمت اهداف متعالی بکشانند.

چیزی که در این جشنواره هم به شدت به چشم می‌آمد همین مشارکت نوجوانان و جوانان تازه‌نفس در اجرای برنامه بود تا جایی که حتی مسؤولیت تصویربرداری و ارائه محصولات رسانه‌ای به‌طور کامل به نوجوانان سپرده شده بود و آن‌ها هم در کمال تعهد و جدیت از پس این مسؤولیت به خوبی برآمدند.

تاثیر سرود و موسیقی بر روند انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است، چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که هنرمندان با سرودهای انقلابی مردم را علیه استبداد و بی‌عدالتی تهییج کردند، چه در طول ٨ سال دفاع مقدس که رزمندگان با سرودهای حماسی نیروی مبارزه می‌گرفتند و چه در زمان حال که نیاز است با استفاده از هنر موسیقی و سرود امید را به جامعه تزریق کرد و مبانی فکری انقلاب را برای جوانان تبیین کرد.

در راستای انجام این مسؤولیت و با همت پایگاه‌های بسیج استان اصفهان ١۶ گروه از دختران و ١۵ گروه از پسران نوجوان در این جشنواره به اجرای سرودهای مذهبی و ملی خود پرداخته و بایکدیگر رقابت کردند.

به گفته داوران این جشنواره، اجراهای امسال در رعایت وزن، ریتم و ضرب‌آهنگ نسبت به سال گذشته بهتر شده بود که البته هنوز هم مشکلاتی در بخش دقت صدا یا کوک در اجراها وجود داشت.

به گفته سرهنگ میثم رضوان‌پور معاون فرهنگی و هنری سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ٧١٠٠ نفر در قالب گروه سرود از طرف پایگاه‌های بسیج استان اصفهان سازمان‌دهی شده و در بیش از ٢٠ گردان دارای شناسنامه شدند.

هدف از این سازمان‌دهی رونق بخشیدن به پایگاه‌های بسیج است که تجهیزاتی هم دراین راستا در اختیار این پایگاه‌ها قرار گرفته است.

سردار فدا، سردار نجات و سردار آزادی نیز در کنار نوجوانان اصفهانی به تماشای اجرای این گروه‌ها نشستند.

در نهایت در میان شور و هیجان نوجوانان اصفهانی گروه‌های منتخب توسط داوران اعلام شدند و لوح تقدیر و هدیه‌های نقدی نیز به آن‌ها اهدا شد.

گروه‌های درچه، لنجان و ناحیه امام علی منتخبان جشنواره امسال در بخش دختران و گروه‌های آران‌وبیدگل، مبارکه و خمینی‌شهر نیز منتخبان جشنواره امسال در بخش پسران بودند.

از امیرحسین اسکندری از فریدن و حسین محمدبیگیان از آران‌وبیدگل نیز جهت اجرای تک‌خوان تقدیر شد.

انتهای پیام/63086/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول