اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«وابستگی تمام عیار» پهلوی به غرب علت بروز انقلاب اسلامی است

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: وابستگی تمام‌عیار به غرب خصوصا آمریکا و بی اختیاری در مقابل تصمیم آن‌ها از دلایل انقلاب مردم علیه حکومت پهلوی بود، همان غربی‌هایی که رضاخان را سر کار آوردند وقتی فهمیدند دیگر به دردشان نمی‌خورد فرزندش را جانشین او کردند.

«وابستگی تمام عیار» پهلوی به غرب علت بروز انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی خوش‌نویس‌زاده پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تسلیت ایام دهه فاطمیه و گرامی‌داشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: برای بررسی وقایع به ۴١ سال قبل برمی‌گردیم، بعد از فرار شاه در تاریخ ٢۶ دی‌ماه و راهپیمایی عظیم مردم در ٢٢ دی‌ماه فرودگاه به مدت سه روز به اشغال درآمد.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: مردم در ٧ بهمن‌ماه که مقارن با ٢٨ صفر بود نسبت به این اقدام اعتراض و راهپیمایی کردند و در ادامه روحانیون سراسر کشور در دانشگاه تهران تحصن کردند.
وی در خصوص  بیان کرد: پس از این اتفاقات ارتش به خیابان ریخت تا در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کند و در چنین روزی بود که روزنامه ها تیتر «٨ صبح فردا دیدار امام در تهران» زدند.

خوش‌نویس‌زاده تصریح کرد: آن روزها، زمان بیم و امید بود؛ کسانی برای جان امام و اهداف انقلاب بیم داشتند و کسانی هم بودند که به پیروزی و آزادی امید داشتند.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان ابراز کرد: ساعت ٩ و ٢٧ دقیقه روز ١٢ بهمن بود که خورشید انقلاب در وطن طلوع کرد و امام خمینی(ره) پس از ١۵ سال تبعید به ایران بازگشت، پس از آن دولت موقت معرفی شد و در ١٧ بهمن‌ماه همافران با امام خمینی(ره) بیعت کردند.

وی عنوان کرد: تا ٢١ بهمن‌ماه توسط دولت حکومت نظامی اعلام شد و امام فرمان بر شکستن حکومت‌ نظامی دادند لذا ٢١ و ٢٢ بهمن‌ درگیری‌های شدیدی رخ داد.

خوش‌نویس‌زاده افزود: باید به این نکته توجه کرد که مگر حکومت ستمشاهی چه کرده بود که سقوطش دغدغه یک مرجع عالی دینی و مردم متدین و مذهبی ایران شده بود.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند که این بحث‌ها در این زمان فایده‌ای ندارد ولی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید به این نکته توجه کرد که برخی سعی دارند ظاهر حکومت پهلوی را آرایش کرده و با تغییراتی آن‌را به جوانان نشان دهند.

وی ادامه داد: وابستگی تمام‌عیار به غرب خصوصا آمریکا و بی اختیاری در مقابل تصمیم آن‌ها از دلایل انقلاب مردم علیه حکومت پهلوی بود، همان غربی‌هایی که رضاخان را سر کار آوردند وقتی فهمیدند دیگر به دردشان نمی‌خورد فرزندش را جانشین او کردند.

خوش‌نویس‌زاده گفت: آن‌ها همواره حکومت ایران را وابسته نگه‌میداشتند تا جایی که وقتی نهضت ملی شدن نفت شکل گرفت با چمدانی از دلار دوباره عوامل خود را روی کار آوردند و رژیم را برگرداندند.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: این وابستگی تا جایی بود که وقتی رضاخان را کنار زدند سفیر انگلیس واسطه‌ای به محمدرضا فرستاد و گفت ما به تو اطمینان نداریم چون رادیو برلین گوش می‌دهی، پس از آن محمدرضا با خواری تعهد داد که دیگر به این رادیو گوش ندهد.

وی افزود: علت دیگر وقوع انقلاب دین‌ستیزی حکومت طاغوت بود، سوغات سفر رضاخان به غرب تنها برهنگی بود و ذات قلدر او باعث جوی شد که اگر فردی حجاب داشت او را کتک می‌زدند و از حجاب منع می‌کردند.

خوش‌نویس‌زاده عنوان کرد: دست‌های استعماری همواره سعی داشته ایران را به یک ملت لائیک تبدیل کند، در این راستا رضاخان عمامه گذاشتن برای روحانیون را ممنوع کرد و آن‌هارا خانه‌نشین کرد.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: اقدامات دیگر حکومت ستم‌شاهی تلاش برای به انحراف کشاندن جوانان و بی‌خیال و بی‌حس کردن آن‌ها بود، بی‌اعتنایی به رأی مردم و اختناق، ظلم گسترده و بی‌عدالتی و فساد سیستماتیک از دیگر ویژگی‌های حکومت شاهنشاهی بود به صورتی که هر ملک و ثروتی در مشور وجود داشت رضاشاه و خانواده‌اش روی آن‌ها دست می‌گذاشتند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی اظهار داشت که ضرر وارد شده به ملت بر اثر جنگ کمتر از تاثیرات حکومت این پدروپسر بر کشور بود، عقب‌ماندگی در علم و صنعت و وابستگی به خارج از کشور از این‌گونه ضرر هاست، این وابستگی‌ها مانند نجاستی بر ملت بود که خود را از آن تطهیر کردند.

خوش‌نویس‌زاده اظهار داشت: ملت خواستار رواج ارزش‌ها در جامعه بود و می‌خواست کسی بر جامعه حکومت کند که دارای ویژگی‌های اخلاق اسلامی، دفاع از مظلومان، تقوا و... باشد.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: عدالت و رفع تبعیض، پیشرفت مادی و گسترش رفاه از دیگر خواسته‌های ملت بود، در آن زمان آبادانی و کشور در کشور وجود داشت ولی این آبادانی تنها مربوط به شهرها و افراد خاص بود و روستاها و دیگر شهرها بدون امکانات اولیه بودند.

وی افزود: وقتی انقلاب به پیروزی رسید دشمنی‌ها هم شروع شد، اولین مشکلی که دشمن ایجاد کرد تفرقه‌های قومیتی در سال‌های ابتدایی انقلاب بود.

خوش‌نویس‌زاده ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم و محاصره اقتصادی که مخصوص دوران انرژی هسته‌ای نبود و در طول ۴٠ سال انقلاب وجود دارد، تهاجم فرهنگی و دینی و... از دیگر دشمنی‌های غرب علیه ملت ایران بود.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: آن‌چه که امروز رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند این است که دشمن سعی دارد مسؤولان و مردم را دچار خطای محاسباتی کنند و طوری به مسؤولان مشاوره می‌دهند که آن‌هارا دچار مشکل محاسباتی کنند.

وی در خصوص حاشیه‌های پیش آمده در زمینه انتخابات گفت: عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در آستانه یک انتخابات بزرگ هشتگ انتخابات تشریفاتی می‌زند، این کار به جز آب به آسیاب دشمن ریختن فایده‌ای دارد؟

خوش‌نویس‌زاده گفت: استقلال در تصمیم گیری، حفط تمامیت ارزی، حفظ کرامت کشور و ارتقای رتبه‌ علمی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت: پیشرفت در استفاده از امکانات عمومی برای عموم مردم نسبت به حکومت‌های گذشته از دیگر دستاوردهای انقلاب است، گرچه در این مورد مشکلاتی وجود دارد ولی نسبت به گذشته وضع بهتری داریم.

وی افزود: به دلیل همین دشمنی‌ها هنوز هم به تمام اهداف خود نرسیدیم، وقتی موتور پیشرفت در اروپا و غرب به شدت گرم بود کشور ما در فجایع بسیاری قرار داشت به همین سبب رسیدن به برخی از اهداف زمان بیشتری نیاز دارد.

خوش‌نویس‌زاده بیان کرد: عدم هماهنگی برخی از مسؤولان با رهبری و امت از دیگر دلایل نرسیدن به تمامی اهداف متعالی انقلاب اسلامی است که باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/63086/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول