اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عباسی: هرسازوکاری که بتواند اعتماد اجتماعی را فراهم کند مثبت است

وزیر اسبق ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هر سازوکاری که بتواند اعتماد اجتماعی را فراهم کند مثبت است تصریح کرد: باید سازوکار اعتماد جمع را با در نظر گرفتن شفافیت و درایت جلب کرد.

عباسی: هرسازوکاری که بتواند اعتماد اجتماعی را فراهم کند مثبت است

محمد عباسی، وزیر اسبق ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مردمی بودن ویژگی سازوکار شورای ائتلاف در تهیه لیست انتخابات مجلس است گفت: اساسا اقداماتی که منجر به تشکیل ساختارهای حکومتی در جمهوری اسلامی است داری یک نماد واحد و آن مردمی بودن است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما دارای سیستم مردم‌سالار دینی است افزود: نقش مردم باید در تمام فرآیند هایی که منتهی به اقداماتی در جهت پیشرفت نظام است، در نظر گرفته شود.

عباسی ادامه داد: برحسب قانون در جمهوری اسلامی ایران احزاب، دولت و مجلس را تشکیل نمی‌دهند از این رو شاید توقع مردم برای کلان‌شهرها که امکان شناسایی تمام کاندیداها در آن وجود ندارد این باشد که گروه های مرجع مورد اعتماد، زمینه آشنایی و شناخت مقدماتی از کاندیداها را فراهم کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن سازوکار شورای ائتلاف در معرفی و شناساندن چهره های مختلف برای تهیه لیست نهایی ادامه داد: این سازوکار زمینه ای فراهم کرد تا گروه ها، جریانات مردمی و احزاب به عنوان معتمدین مردم افرادی را برای کاندیداتوری مجلس معرفی کنند.

وزیر اسبق ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هر سازوکاری که بتواند اعتماد اجتماعی را فراهم کند مثبت است تصریح کرد: باید سازوکار اعتماد جمع را با در نظر گرفتن شفافیت و درایت جلب کرد.

وی با بیان اینکه این سازوکار با مشارکت نخبگان جامعه و دلسوزان انقلاب طراحی شده است عنوان کرد: باید به این سازوکار و این جریان اعتماد کرد چرا که هیچ کس به دنبال منافع شخصی نیست.

عباسی تصریح کرد: اگر برخی دوستان به دلیل محدودیت ۳۰ نفره لیست تهران، در لیست نهایی شورا قرار نگرفتند باید بدانند که خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران تنها به مجلس ختم نمی‌شود می‌توانند در مسئولیت های دیگر به مردم و نظام خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه همه باید کمک کنیم تا نیروهای ولایی و دلسوز در لیست مشترک قرار گیرند تاکید کرد: اگر لیست های متعدد ارائه شده و کاندیداها در لیست های مختلف قرار بگیرند، آراء شکسته شده و اعتماد جامعه از دست خواهد رفت.

وزیر دولت دهم خاطرنشان کرد: اگر همگان بر نظر جمع احترام بگذاریم، باور مردم تقویت شده و انسجام عملی در بین نیروهای انقلابی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول