اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

شوشتری:همراهی آشکار برخی دولت های منطقه با منطق زورگویی ترامپ، چه معنایی دارد؟

سرکنسول ایران در سلیمانیه با بیان اینکه آیا معامله قرن، چیزی جز تثبیت اشغال و دادن جایزه به اشغالگر است؟ گفت: همراهی آشکار برخی دولت های منطقه با منطق زورگویی ترامپ، چه معنایی دارد؟

شوشتری:همراهی آشکار برخی دولت های منطقه با منطق زورگویی ترامپ، چه معنایی دارد؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در پی رونمایی از معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیترش با انتشار نقشه هایی از سرزمین های اشغالی در طول سال های گذشته در این باره نوشت: «نقشه بلعیدن فلسطین در یک قرن گذشته. آیا معامله قرن، چیزی جز تثبیت اشغال و دادن جایزه به اشغالگر است؟»

وی با بیان اینکه «همراهی آشکار برخی دولت های منطقه با منطق زورگویی ترامپ، چه معنایی دارد؟»، تصریح کرد: «قطعا این طرح ننگین، مورد پذیرش ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و حامیان آزادیخواهش در سراسر جهان قرار نخواهد گرفت.»

شامگاه سه‌شنبه هشتم بهمن ماه «دونالد ترامپ» در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» از طرح به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. رئیس جمهور آمریکا این طرح  را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»(جزییات بیشتر)

رونمایی از این طرح، واکنش منفی بسیاری از کشورها، گروه های مختلف فلسطینی و همچنین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به همراه داشت. در همین خصوص نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به "معامله قرن" را "خیانت قرن" در حق مردم فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول