اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر فلسطینی: به اسرائیل گفتیم دیگر به توافق‌های اسلو پایبند نیستیم

یکی از وزرای تشکیلات خودگردان فلسطین از پایان پایبندی این تشکیلات به توافقات خود با رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزیر فلسطینی: به اسرائیل گفتیم دیگر به توافق‌های اسلو پایبند نیستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور شهروندی در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این تشکیلات به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که دیگر به تعهدات خود در توافق‌های سه‌گانه اُسلو پایبند نیستند.

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳ طی توافق‌هایی که به توافقات اسلو معروف است، متقابلا همدیگر را به رسمیت شناخته بودند و دولت تشکیلات خودگردان بر اساس این توافق، همکاری‌های امنیتی با این رژیم در کرانه باختری دارد.

حسین الشیخ شامگاه پنجشنبه (دهم بهمن) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که قرار است هفته آینده، هیأتی از جنبش فتح (به ریاست محمود عباس) و سازمان آزادی بخش فلسطین برای دیدار و گفت‌وگو با رهبران جنبش جهاد اسلامی و جنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به غزه سفر کنند.

این وزیر فلسطینی گفت که تشکیلات خودگردان دست خود را برای اتحاد مواضع و مقابله با طرح ضد فلسطینی آمریکا، دستش را به سمت همه گروه‌های مقاومت دراز می‌کند.

شیخ همچنین از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست از مواضع فلسطینی‌ها در برابر این طرح تحمیلی حمایت کنند.  او گفت که نشست شنبه هفته آینده اتحادیه عرب آزمون واقعی در برابر کشورهای عربی است. ریاست این نشست بر عهده عراق است.

دولت آمریکا سه‌شنبه این هفته طرح تحمیلی خود را که مدعی است برای پایان دادن به نزاع در اراضی اشغالی فلسطین است، اعلام و از آن رونمایی کرد. این طرح که برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد تنظیم شده است، قدس را یکجا به رژیم صهیونیستی می‌دهد و آن را پایتخت یکچارچه این رژیم می‌داند.


نقشه کشور مجمع الجزائر فلسطین در دل اسرائیل

 

آمریکا در مقابل گفته است که فلسطینی‌ها منطقه‌ای خارج از شهر قدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کنند. در این طرح ضد فلسطینی آمریکا، کشوری که به عنوان فلسطین قرار است تشکیل شود به صورت مجمع‌الجزائر بوده و بسیار کوچکتر از آن چیزی است که باید بر اساس راهکار دودولتی تشکیل می‌شد.

راهکار دو دولتی که مورد توافق بیشتر کشورها و سازمان ملل است، به دنبال ایجاد دو دولت در سرزمین‌های فلسطینِ تاریخی (دولت فلسطین به پایتخت قدس شرقی و دولت اسرائیل) است و طرح صلح عربی هم که به ابتکار پادشاه سابق سعودی مطرح شده، به‌رسمیت شناختن «موجودیت اسرائیل» از سوی کشورهای عربی  و برقراری روابط بین طرفین را منوط به تشکیل کشور فلسطین می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول