اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع نزدیک به معارضان: ارتش سوریه به دو کیلومتری «سراقب» در ادلب رسید

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- خبر داد که ارتش سوریه توانسته است در ادلب چند منطقه را آزاد کند و خود را به شهرک راهبردی سراقب برساند.

منابع نزدیک به معارضان: ارتش سوریه به دو کیلومتری «سراقب» در ادلب رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور همچنان ادامه دارد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که  ارتش سوریه کما کان در محورهای شرق و جنوب شرق استان ادلب، با تروریست‌ها درگیر است.

این مرکز اذعان کرد که نیروهای ارتش سوریه «در مسیر خود به سمت سراقب، پیشروی‌های تازه‌ای داشتند و خود را به اطراف این شهرک رسانده‌اند».


نقشه آرشیوی ادلب

دیدبان خبر داد که نیروهای سوری بعدظهر امروز موفق شدند مناطق «جوباس»، «الهرتمیة» و «قمحانة» را آزاد کنند. با آزادسازی این مناطق، ارتش سوریه به دو کیلومتری سراقب رسیده است.

در همین ارتباط، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه در هنگام پاکسازی این شهرک، مقادیر زیادی مهمات،‌خمپاره و مواد منفجره کشف کرد که تروریست‌ها از این مواد برای ساخت بسته‌ها و کمربندهای انفجاری استفاده می‌کردند.

یک افسر ارتش سوریه هم گفت که نیروهای سوری موشک‌های حرارتی دوش‌پرتاب، کمربند انفجاری و کارگاههای ساخت بمب را کشف کردند که در این کارگاهها، مواد شیمیایی نیز یافت شده است.

ارتش سوریه اخیرا موفق شد شهر راهبردی معره النعمان را آزاد کند و مقصد بعدی نیروهای سوری، شهرک مهم سراقب است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول