اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

متحد نشویم در آینده نزدیک شاهد نقشه‌های جدیدی از طمع‌کاری رژیم اشغالگر خواهیم بود

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره با اشاره به معامله قرن اعلام کرد اگر جهان اسلام متحد نشود، در آینده نه چندان دور شاهد نقشه‌های جدیدی از طمع‌کاری و حرص رژیم اشغالگر در خصوص فلسطین و کشورهای اسلامی خواهیم بود.

متحد نشویم در آینده نزدیک شاهد نقشه‌های جدیدی از طمع‌کاری رژیم اشغالگر خواهیم بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی رونمایی از طرح صلح ادعایی دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با انتشار نقشه‌هایی از اشغالگر‌ی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده عنوان کرده است: «این نقشه‌ها به روشنی روند اشغال سرزمین‌های مقدس فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. اگر جهان اسلام متحد نشود، در آینده نه چندان دور شاهد نقشه‌های جدیدی از طمع‌کاری و حرص رژیم اشغالگر در خصوص فلسطین و کشورهای اسلامی خواهیم بود.»

 

 

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا شامگاه روز سه‌شنبه هشتم بهمن ماه با حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند و گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی رژیم اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، به رسمیت بشناسند.

این طرح واکنش‌های منفی بسیاری را در کشورهای مختلف به همراه داشت و گروه‌های مختلف فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در اولین سخنرانی پس از رونمایی از طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن، مخالفت کامل خود با این طرح را اعلام کرد و گفت: «قدس فروشی نیست و طرح شما توطئه‌ای است که به ثمر نخواهد نشست و هرگز دولت فلسطینی بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.»(اینجا بخوانید)

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز همان شب معامله قرن را خیانت قرن در حق مردم فلسطین و امت اسلامی خواند و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.(جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول