اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بهره‌برداری از ۲۵۲ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در رشت

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۵۲ پروژه با میزان اعتبار یک هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:۲۰۴ پروژه بااعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

بهره‌برداری از ۲۵۲ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میر شمس مؤمنی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف به‌درستی استفاده شود اظهار کرد: انسان نقش مهمی در توسعه جامعه بشری در شهر و باید از ظرفیت آنان در عرصه‌های مختلف به‌درستی استفاده کرد زیرا رسانه زبان گویای مردم است.

وی با تأکید بر اجرایی شدن پروژه‌ها در دهه فجر گفت: باید برای آرامش جامعه و رفاه مردم تمام نهادهای اجرایی تمام تلاش خود را انجام دهند و با توجه به پیروزی شکوهمند انقلاب در ۲۲ بهمن هرساله بخشی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های هر استان و شهرستان در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به برنامه‌های اولین روز دهه فجر در شهرستان رشت، بیان کرد: انقلاب اسلامی ماندگاری خود را مدیون خون پاک شهیدان است به همین دلیل در اولین روز از دهه فجر تمام مسؤولان شهرستان رشت و استاندار با حضور در مزار شهدا با شهیدان و امام شهیدان تجدید پیمان کرده و بعدازآن زن انقلاب در مدارس زده می‌شود.

مؤمنی زاده با اعلام میزان پروژه‌های به بهره رسیده شهرستان رشت در دهه فجر بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۵۲ پروژه با میزان اعتبار یک هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۰۴ پروژه بااعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اذعان به اینکه از ظرفیت بخش خصوصی باید در عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی استفاده شود، تصریح کرد: در دهه فجر امسال عمده پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی بوده و ۳۶ پروژه بااعتبار هزار و ۴۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت از کلنگ زنی بعضی از پروژه‌ها در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: علاوه بر افتتاح، ۱۲ پروژه با میزان اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود که عمده این طرح‌ها مربوط به شهرداری و عمران شهری است.

مؤمنی زاده توسعه روستایی و شهری را یکی از مؤلفه‌های پیشرفت جامعه بشری دانست و گفت: از این میزان پروژه ۱۵۲ پروژه با میزان اعتبار ۲۳۱ میلیارد تومان مربوط به توسعه شهری و روستایی ازجمله اجرای طرح‌ هادی، آسفالت راه‌های مواصلاتی، تجهیز جاده و تقویت آب و برق و گاز شهری است.

وی با اشاره به نقش واحدهای تولیدی در ایجاد اشتغال در جامعه تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۱۵ پروژه صنعت و معدن با میزان اعتبار ۱۵ پروژه صنعت و معدن با میزان اعتبار هزار و ۱۳ میلیارد اعتبار ازجمله احداث واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی رشت، سه پروژه جهاد کشاورزی بااعتبار ۲۸ میلیارد تومان، چهار پروژه آموزش‌وپرورش بااعتبار یک میلیارد اعتبار و پنج پروژه ورزشی و ۶ پروژه اشتغال‌زایی با میزان اعتبار دو میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در دهه فجر امسال به معلولان توجه ویژه‌ای شده است، گفت: امسال ۵۲ پروژه حمایتی با میزان اعتبار چهار میلیارد تومان ازجمله احداث مسکن مددجویان و احداث واحدهای خدماتی برای معلولان توسط بهزیستی افتتاح می‌شود.

مؤمنی زاده با اذعان به اینکه با افتتاح ۲۵۲ پروژه فرصت شغلی بسیار زیادی برای جوانان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: با افتتاح این میزان پروژه دو هزار و ۲۸۳ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که از این میزان هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی موقت و ۷۷۰ فرصت شغلی دائم ایجاد می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه فجر امسال افزود: باید فرهنگ دهه فجر را برای مردم بازگو کنیم به همین منظور دو هزار برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در دهه فجر امسال در سطح شهرستان رشت برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت نقش توسعه کشاورزی در پیشرفت استان گیلان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: از دهه فجر سال گذشته تا امسال ۴۵۰ کیلومتر لایروبی انهار زمین‌های کشاورزی، ایجاد ایستگاه پمپاژ برای آب‌رسانی ازجمله اقدامات انجام‌شده در دهه فجر امسال در حوزه کشاورزی است‌‌.

به گفته مؤمنی زاده، ۹ هزار و ۱۰۰ متر ایجاد خط انتقال آب و ۱۰ کیلومتر لایروبی با میزان اعتبار دو میلیارد تومان، جذب ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی تجهیزات کشاورزی و ایجاد ۳۹۶ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از دیگر اقدامات انجام‌شده در دهه فجر امسال در حوزه کشاورزی است‌‌.

وی از افزایش ۱۳ درصدی پروژه‌ها در واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: در یک سال گذشته واحدهای تولیدی به ۹۸۰ واحد با میزان اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

فرماندار رشت با اشاره به وضعیت شهرستان رشت در حوزه راه روستایی گفت: در یک سال گذشته ۴۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که در این حوزه شاخص گیلان با افزایش دودرصدی به ۵۸ درصد و در حوزه طرح‌ هادی به ۵۵ درصد رسیده است.

مؤمنی زاده وضعیت بهره‌مندی روستاهای رشت در حوزه آب روستایی را خوب عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته چهار پروژه آب روستایی به بهره بهره‌برداری رسیده و در این بخش با افرایش یک‌درصدی شاخص رشت به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب رشت در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: ساختمان تصفیه‌خانه آب تکمیل‌شده و تأسیسات آن با پیشرفت ۸۵ درصدی مواجه بوده و قطعاً در سال آینده افتتاح می‌شود.

فرماندار رشت از تکمیل راه‌آهن رشت انزلی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: پس از افتتاح راه‌آهن رشت قزوین در سال گذشته، ۴۵ کیلومتر راه‌آهن رشت به انزلی با پیشرفت ۳۵ درصدی مواجه بوده و تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد زیرا قطعاً باعث پیشرفت اقتصادی منطقه می‌شود.

مؤمنی زاده با تأکید بر لزوم توجه به بخش مخابرات در شهرستان رشت، تصریح کرد: تاکنون یک ایستگاه مخابرات به بهره‌برداری رسیده و چند ایستگاه قدیمی دیگر تجهیز شده است همچنین ۱۰ هزار و ۵۰۰ خط ثابت و ۱۵ هزار اینترنت ثابت به مشترکین داده‌شده است‌.

وی با اشاره به وضعیت پژوه‌های استان گیلان در دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته، گفت: در تعداد پروژه‌ها با کاهش ۲۳ درصدی، میزان اعتبار با افزایش ۵۲ درصدی و در فرصت شغلی ایجادشده با افزایش ۱۱ درصدی مواجه بودیم.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول