اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فرازمند: رئیس جمهوری که به آن اعتمادی نمی‌رود از توافق قرن سخن می‌گوید

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به رونمایی از معامله قرن گفت: رئیس جمهوری که به آن هیچ اعتمادی نمی‌رود و نخست‌وزیری که به خاطر فساد محاکمه می‌شود، از توافق قرن سخن می‌گویند.

فرازمند: رئیس جمهوری که به آن اعتمادی نمی‌رود از توافق قرن سخن می‌گوید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا امروز (چهارشنبه) در پی رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی به زبان ترکی نوشت: «رئیس جمهوری که به آن هیچ اعتمادی نمی‌رود و نخست‌وزیری که به خاطر فساد محاکمه می‌شود، از توافق قرن سخن می‌گویند.»

وی با بیان اینکه «وضعیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در دهه‌های اخیر در ضعیف‌ترین حالت ممکن است»، افزوده است: «کشورهای مسلمان قادر به ایستادگی در مقابل این یکجانبه‌گرایی وحشیانه هستند.»

 

 

شب گذشته (سه‌شنبه) هشتم بهمن ماه «دونالد ترامپ» در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» از طرح به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. رئیس جمهور آمریکا این طرح  را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»(اینجا بخوانید)

گفتنی است همزمان با حضور نتانیاهو در واشنگتن برای رونمایی از معامله قرن، دادستان کل رژیم صهیونیستی اتهام‌ها علیه او را رسما در دادگاه مطرح کرد. «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی دیروز (سه‌شنبه) هشتم دی ماه کیفرخواست اتهامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را رسماً به دادگاه منطقه قدس اشغالی تحویل داد. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، با ارائه این دادخواست، نتانیاهو رسماً در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شد.(جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول