اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

گام بلند صداوسیمای یزد از دهه فجر تا انتخابات و نوروز با برنامه‌های جذاب

هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و زمزمه برگزاری انتخابات 98، معاونت‌های صدا، سیما و خبر مرکز یزد در تکاپوی تهیه و پخش برنامه‌ها، مستندها و گزارش‌های خبری برای انتخابات 98 و حضور حداکثر مردم پای صندوق‌های رأی هستند.

گام بلند صداوسیمای یزد از دهه فجر تا انتخابات و نوروز با برنامه‌های جذاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، دو نشست خبری احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد معاونان صدا، سیما، خبر و فضای مجازی و نشست خبری علی پور میرزایی مسؤول بسیج دانشجویی استان یزد با فواصل زمانی کوتاهی با حضور پررنگ خبرنگاران برگزار شد.

درحالی‌که هفته گذشته سفر رییس قوه قضاییه به یزد هفته کاری شلوغی را برای خبرنگاران استان رقم زد و بلافاصله هم‌نشست‌های هماهنگی ستاد دهه فجر استان یزد آغاز شد و چهار شهید گمنام دفاع مقدس هم وارد یزد شده‌اند؛ این هفته نیز برای خبرنگاران روزهای پرکاری خواهد بود که تا پایان هفته و سپس تا پایان دهه مبارک فجر ادامه می‌یابد.

صداوسیما که به مناسبت‌های مختلف بیش از رسانه‌های دیگر تولیدات متنوعی را پخش می‌کند امسال با توجه به هم‌زمانی ایام‌الله دهه فجر، انتخابات 98 و نیز در پیش بودن سال جدید و بحث میراث جهانی یزد، روزهای پرکار و شلوغی را برای متصدیان، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، گزارشگران و خبرنگاران رقم‌زده است.

سخنان مدیرکل صداوسیمای یزد که امروز و پیش‌ازاین گزارش منتشر شد و دکتر پهلوانیان از تولید برخی از مستندهای فاخر با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری یزد ویژه نوروز 99 و نیز درخشش فیلم سینمایی «لکنت» به‌عنوان پرافتخارترین فیلم تاریخ سینمای یزد خبر داد و گفت: درخشش این فیلم نشان داد که هنرمندان یزدی بدون حضور بازیگران غیربومی خارج از استان هم توانایی ساخت فیلم در حد جشنواره‌ای بین‌المللی رادارند.

بلافاصله پس از نشست خبری عصر امروز بسیج دانشجویی و انتشار آن به واسطه اهمیت موضوع و مطالب و آمار ارائه‌شده معاونان پهلوانیان به آن می‌پردازیم.

*صدای یزد: برنامه‌های انتخابات 98 از آذرماه آغازشده است

داوود سیروس معاون صدای مرکز یزد در نشست خبری انتخابات 98 در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: از اوایل آذر تولید و پخش برنامه‌های رادیویی انتخابات را در دستور کار خود قراردادیم و این برنامه‌ها تا روز انتخابات ادامه می‌یابد.

وی افزود: هم‌زمان با روز برگزاری انتخابات هم همچون دیگر انتخابات، ایستگاه‌هایی را برای ارسال گزارش زنده به مردم برپا می‌کنیم.

معاون صدای مرکز یزد با آرزوی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی خاطرنشان کرد: با حضور گزارشگران رادیو در ایستگاه‌ها اهم اخبار و اطلاعیه‌های ستاد انتخابات استان یزد و کشور تا آخرین ساعت برگزاری انتخابات به اطلاع مردم شریف استان یزد خواهد رسید.

*سیمای یزد: شروع پخش برنامه‌های انتخابات 98 در سیمای یزد از آبان

رضا زارع معاون سیمای یزد هم در این نشست خبری یکی از اهداف تولید و پخش برنامه‌های ویژه انتخابات را حضور حداکثری مردم در روز انتخابات پای صندوق‌های رأی عنوان کرد و افزود: از آبان ماه کار تولید و پخش برنامه‌های انتخابات 98 را با شیب ملایم آغاز کرده‌ایم که تا روز انتخابات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: «میزگرد مثبت ایران» با موضوع انتخابات با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه‌های استان و کشور و نیز فعالان تشکل‌های دانشجویی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با موضوع انتخابات و جایگاه قوه مقننه و نمایندگان مجلس پخش می‌شود.

معاون سیمای یزد افزود: برنامه «رهنمون» با محور سیاسی و موضوع مجلس شورای اسلامی، شرکت مردم در انتخابات و نقش مردم با حضور اساتید مطرح استانی و کشوری و برنامه «انتخاب خوب» با موضوع اجتماعی به بحث انتخابات می‌پردازند.

زارع از پخش آیتم‌های انتخاباتی در بین برنامه‌های مختلف به‌صورت زیرنویس خبر داد و گفت: دیگر برنامه‌های سیما ازجمله خانواده، برنامه‌های صبح و شبانه با حضور افراد برتر استانی به اهمیت حضور مردم در انتخاب می‌پردازد.

وی اذعان کرد: هم‌زمان با روز برگزاری انتخابات هم همچون سال‌های گذشته برنامه ویژه «حماسه حضور» قبل از شروع رأی‌گیری آغاز می‌شود و تا آخرین ساعت اعلام زمان رأی‌گیری ادامه می‌یابد.

معاون سیمای مرکز یزد اضافه کرد: در این برنامه همه اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور و استان یزد به اطلاع عموم مخاطبان می‌رسد و در روزهای منتهی به انتخابات هم برنامه‌های مختلفی ازجمله پخش کلیپ و سرودهای انقلابی و نیز به موضوع انتخابات در برنامه‌های مخصوص کودکان، نوجوانان و جوانان می‌پردازیم.

*معاون خبر صداوسیمای یزد: تولید و پخش بیش از 800 خبر و گزارش انتخاباتی

مهدی سلطانی معاون خبر صداوسیمای مرکز یزد هم آمار و ارقام تولید و پخش را به‌صورت دقیقه‌ای جمع‌بندی کرده بود که موردتوجه خبرنگاران قرار گرفت.

وی گفت: رویکرد ما در تولید و پخش اخبار انتخابات 98 با مشیء بی‌طرفانه و مستقل، مشارکت و حضور حداکثری مردم و تأکید بر قانون مداری در انتخابات است.

معاون خبر صداوسیمای مرکز یزد با یادآوری یوم‌الله 22 بهمن اذعان کرد: قبل از انتخابات اخبار دهه فجر و پوشش گسترده برنامه‌های مناسبتی ایام‌الله و افتتاح طرح‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

سلطانی تصریح کرد: چهار بخش خبری در تلویزیون و چهار بخش خبری در رادیو داریم که علاوه بر این در بخش‌های فضای مجازی ازجمله سایت خبرگزاری صداوسیمای یزد، صفحات مجازی، سروش، اینستاگرام و تلگرام هم منتشر می‌شود و بخش‌هایی از آن برای پخش به شبکه‌های سراسر هم ارسال می‌شود.

*227 خبر انتخاباتی و 336 خبر رادیویی انتخاباتی

سلطانی ادامه داد: تاکنون در چند ماه گذشته در رادیو 227 خبر با 388 دقیقه خبر تولید و پخش‌شده و در تلویزیون هم 366 خبر با 632 دقیقه تولید و پخش‌شده است.

وی گزارش‌های تولیدی بخش‌های خبری را هم در 107 خبر با 195 دقیقه در رادیو و 135 خبر با 265 دقیقه در تلویزیون اعلام کرد.

*تولید و پخش مستندهای شخصیت‌های انقلابی یزد

معاون خبر صداوسیمای مرکز یزد از تولید مستندهایی ویژه برای پخش در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و افزود: مستند شهید آیت‌الله صدوقی (ره) به‌عنوان شخصیت برجسته و تأثیرگذار، مستند مرحوم آیت‌الله خاتمی با توجه به نقش وی در استان و مستند آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد به‌عنوان یار دیرین امام خمینی (ره) تولیدشده است.

سلطانی یکی دیگر از فعالیت‌های خبرنگاران معاونت صداوسیما را تولید گزارش‌های خبری از دستاوردهای مختلف و پیشرفت‌های مختلف علمی، صنعتی، فناوری و...نسبت به چند دهه قبل برشمرد.

وی تولید و پخش اخبار حواشی انتخابات 98 با سبک نو و نیز تولید تریبون های آزاد در سطح شهر و شهرستان‌ها با حضور مردم هم‌زمان با دهه فجر را از دیگر برنامه‌های خبر صداوسیما عنوان کرد.

*تولیدات فضای مجازی صداوسیمای یزد در دهه فجر و انتخابات

علی بخشی معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز یزد هم به‌عنوان آخرین معاونت در این نشست به تشریح عملکرد این معاونت پرداخت که اهم این برنامه را تولید 15 ایمپوگرافی، 31 عکس نوشت با موضوع انتخابات، تولید کلیپ های انتخاباتی، تولید سه موشن گرافیک، تولید ویدیو کلیپ شنودهای محرمانه ساواک، انیمیشن کودکانه و انتشار اخبار در فضای مجازی ازجمله سایت ها، اینستاگرام و کانال ها پرداخت.

*تشریح برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن در شهر یزد

سعید زارع جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم که در کنار دکتر پهلوانیان و در جمع خبرنگاران حضور یافته بود و به تشریح برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن و برخی از برنامه‌های شاخص پرداخت.

زارع افزود:32 کارگروه تخصصی برای برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه مبارک فجر و 100 ستاد اصلی در همین زمینه در استان وظیفه بزرگداشت دهه فجر را عهده‌دارند و 1400 ستاد دانش‌آموزی در سطح مدارس در سراسر استان یزد تشکیل‌شده است.

وی اهم برنامه‌های 12 بهمن را برگزاری مراسمی در فرودگاه، رژه موتوری ویژه از فرودگاه به سمت مرکز شهر، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، برگزاری مراسم در آتشکده زرتشتیان، گردهمایی طلاب و روحانیون با حضور آیت‌الله ناصری یزدی، همایش مهدویت و انقلاب، محفل انس با قرآن، شادپیمایی عروسک‌ها در میدان فرهنگ 9 صبح، نمایش عروسکی در کانون پرورش فکری کودکان شهرک دانشگاه، جشن انقلاب به همت مجمع الذاکرین، برنامه‌های کارگروه بانوان و گردهمایی بانوان انقلابی، انجمن ادبی، گردهمایی هیئات بعد از نماز مغرب و عشای 12 بهمن برشمرد.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از افتتاح موزه موقت عبرت و تاریخ انقلاب یزد از 14 تا 23 بهمن خبر داد و مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری ایام‌الله دهه فجر را برگزاری جشنواره تئاتر فجر، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب، برنامه‌های ویژه در تمام کتابخانه‌های استان، غبارروبی 327 گلزار شهدا در اولین پنج‌شنبه دهه فجر در سراسر استان، ششمین یادواره شهدای انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی در 21 بهمن، اجرای نورافشانی و گلبانگ تکبیر در 21 بهمن و برگزاری راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در 90 نقطه استان عنوان کرد.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول