اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پایش تمام مناطق واگذار شده شیلاتی در قشم/ ماجرای ژئوسایت نمکدان در هیچ نقطه‌ای تکرار نمی‌شود+فیلم

فرماندار قشم گفت: تمامی مناطق واگذار شده برای فعالیت‌های شیلاتی و غیرشیلاتی در سطح این شهرستان برای بررسی مطابقت با حریم‌ها و ضوابط پایش می‌شود.

پایش تمام مناطق واگذار شده شیلاتی در قشم/ ماجرای ژئوسایت نمکدان در هیچ نقطه‌ای تکرار نمی‌شود+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا نصری عصر امروز پس از بازدید میدانی جمعی از مدیران کل استانی، مدیران شهرستانی، معاونین سازمان منطقه آزاد و دادستان عمومی و انقلاب قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه در محدوده غار نمکدان واگذاری صورت گرفته کاملا تکذیب می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچگونه فعالیت و ساخت و سازی در محدوده غار وجود ندارد، افزود: در حوزه گنبد نمکی که در فاصله چند کلیومتری غار نمکدان قرار دارد 2 واگذاری صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: یک واگذاری به مساحت 492 هکتار است که طی بررسی میدانی انجام شده هیچ گونه مشکلی مشاهده نشد و تمامی حریم‌ها و فواصل رعایت شده بود.

نصری ادامه داد: واگذاری دیگر 300 هکتار را شامل می‌شود که نیازمند بررسی مجدد کارشناسان بوده و در نشست جمع‌بندی بازدید‌ها با حضور دادستان قشم، توقف عملیات بخشی از آن مصوب شد.

وی اضافه کرد: تصمیم نهایی در خصوص ادامه یا ملغی شدن فعالیت در این منطقه پس از اعلام نظر کارشناسان اتخاذ خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: در تصمیم‌گیر‌ها قطعا حمایت از حوزه سرمایه‌گذاری، رونق تولید، مباحث معیشتی و هم مؤلفه‌های زیست‌محیطی به‌عنوان یک میراث گرانبهای متعلق به نسل آینده مد نظر قرار می‌گیرد.

فرماندار قشم با اشاره به لزوم پایش تمامی نقاط واگذار شده در شهرستان به منظور تطبیق با حریم‌ها و رعایت ضوابط، گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی در سایر ژئوسایت‌ها نیز اندیشیده شده است.

 

 

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول