اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| آتش‌نشانان فرانسه نیز به جمع معترضان پیوستند

آتش‌نشانان فرانسه با برپایی تجمعات اعتراضی که طی آن درگیری‌هایی نیز بین آن‌ها و نیروهای پلیس رخ داد، بهبود شرایط کاری و افزایش حقوق را خواستار شدند.

فیلم| آتش‌نشانان فرانسه نیز به جمع معترضان پیوستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آتش‌نشانان خشمگین از شرایط کار در «پاریس» پایتخت فرانسه روز سه‌شنبه در جو امنیتی و در حالی که نیروهای پلیس نیز در صحنه حضور داشتند، به شرایط کاری تحمیلی اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این تجمعات در سرتاسر فرانسه و توسط اتحادیه‌های کارگری این کشور سازماندهی شده است. آتش‌نشانان با حضور در این تجمع خیابانی در یکی از میادین معروف پاریس، با روشن کردن ترقه  سعی کردند توجه مردم را به خود جلب کنند.

 

شاغلان در آتش‌نشانی فرانسه افزایش حق ماموریت از ۱۹ تا ۲۵ درصد را خواستارند. آن‌ها می‌گویند کاهش نیرو نیز به طور فزاینده‌ای اوضاع را دشوار کرده است.

فیلم‌های منتشرشده از این تظاهرات از زد و خورد بین آتش‌نشانان و پلیس و استفاده از ماشین‌های آبپاش علیه معترضان حکایت دارد.

 

 

آتش‌نشانان فرانسه پیشتر در ماه اکتبر (مهر) نیز تظاهرات کردند که طی آن زد و خوردی بین آن‌ها و پلیس رخ داد. یکی از معترضان در شهر «دیژون» در جنوب فرانسه از ناحیه چشم آسیب جدی دید و هنوز بینایی وی بهبود نیافته است.

 

در هفته‌های گذشته نیز درگیری‌هایی بین معترضان و پلیس در پاریس و برخی شهرهای دیگر رخ داد. معترضان در خیابان‌های پاریس علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و پلیس شعار سر دادند. پلیس ضد شورش در واکنش به این اعتراضات، با استقرار در مراکز مهم پاریس، ۳۲ نفر را دستگیر کرد.

اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواهان توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول