اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بررسی نمونه خون با هوش مصنوعی برای شناسایی بیماری‌های عصبی

محققان دانشگاه مک گیل با تحلیل و بررسی خون با استفاده از هوش مصنوعی موفق به شناسایی زودهنگام بیماری‌های عصبی شده‌اند.

بررسی نمونه خون با هوش مصنوعی برای شناسایی بیماری‌های عصبی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، نحوه پیشرفت بیماری‌های عصبی در بدن انسان معمولا بسیار آهسته و مخفیانه است بنابراین نمی‌توان با سرعت مناسب این بیماری‌ها را شناسایی کرد. اما هوش مصنوعی می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

 

با برسی نمونه‌های خون با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان از نحوه پیشرفت بیماری‌های عصبی در بدن انسان مطلع شد و پزشکان از این طریق می‌توانند روش درمانی موثر و مناسب برای مقابله با بیماری‌های عصبی را بیابند.

پژوهشگران دانشگاه مک گیل یک الگوریتم هوش مصنوعی را ابداع کرده‌اند که با بررسی نمونه‌های خون ۱۹۶۹ بیمار توانسته احتمال ابتلای آنها به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و برخی بیماری‌های عصبی حرکتی را با دقت بالایی پیش بینی کند. برای تغذیه این الگوریتم و افزایش توان یادگیری آن از الگوهای مولکولی مشخصی که در بیماران یادشده به وجود می‌آید، استفاده شده است.

این الگوریتم تغییرات ژنتیکی مخفیانه در بدن افرادی که در حال مبتلا شدن به آلزایمر و بیماری‌هایی مانند هانتینگتون هستند را شناسایی می‌کند و دقت آن در حال حاضر بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است که این رقم با انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های بیشتر باز هم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول