اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اصالت مکمل‌های چاقی و لاغری را کنترل کنید

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو گفت: هموطنان لازم است مکمل‌های لاغری و چاقی را از داروخانه تهیه کرده و اصالت آنها را کنترل کنند.

اصالت مکمل‌های چاقی و لاغری را کنترل کنید

خبرگزاری فارس ـ محمدولی جلیلوند: ماندانا نائیلی، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه با داروهای لاغری وارداتی و نظارت کمرنگی که روی آنها صورت می‌گیرد گفت: فرآورده‌هاى سلامت محورى که در داروخانه عرضه مى‌شوند اگر از حوزه  اداره کل فرآورده‌هاى طبیعى سنتى و مکمل دریافت مجوز کرده باشند حتما باید کد سبز فرآورده یا «آی آر سى» داشته باشند و تنها نشان سیب سبز سلامت، نشان دهنده تایید شدن محصول نیست.

وی با بیان اینکه محصولی که دارای مجوز از اداره کل فرآورده‌هاى طبیعى سنتى و مکمل باشد حتما برچسب اصالت و کد ثبت فرآورده ( کد۱۶ رقمی) دارند و قابل ردیابى است افزود: مخاطب مى‌تواند با ارسال کد ۱۶ رقمی که روی این محصول است به شماره تلفن مورد نظر تایید سلامت این محصول را بگیرد.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این کار یکی از بهترین کارهای تایید سلامت محصول سلامت محور است که مصرف کننده مى‌تواند از آن استفاده کند.

نائیلی در ادامه افزود: میزان واردات محصولاتی که در حوزه مکمل‌های تغذیه، ورزشی و چاقی و لاغری وجود دارند، کمتر شده و به سمت تولید داخل آمده است که در حال حاضر ما ٩٠ درصد محصولات گیاهى در کشور تولید می‌شوند.

وی درباره نظارت بر این نوع داروها و مواد مکمل گفت: بحث نظارت در تمام داروخانه‌ها به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است. بنابراین وقتی همکاران ما از معاونت غذا و دارو برای بازرسی به داروخانه مراجعه می‌کنند، هم در حوزه دارو و هم در حوزه فراورده‌های مکمل و سنتی و گیاهی فعالیت مى‌کنند، یعنی پودرهای چاقی و لاغری زیرمجموعه همین حوزه قرار مى‌گیرند و تمام داروها و مکمل‌ها در داروخانه‌ها باید دارای برچسب کد اصالت سیب سلامت باشند.

نائیلى در پایان افزود : مردم مى‌توانند از طریق سامانه و تارنماى غذا و دارو که به راحتى قابل جستجو است این گزارشات را به ما منتقل کنند و ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم اما بهتر است مردم همه محصولات اعم از مکمل، قرص‌هاى لاغرى و چاقى را از داروخانه ها تهیه و بعد از تایید کد اصالت نسبت به مصرف آن ها اقدام کنند و اگر اصالت نداشت به ما اطلاع بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول