اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

استقرار 250 واحد دانش بنیان در شهرک کاوش البرز تا پایان سال آینده

استاندار البرز گفت: ۱۴ واحد دانش بنیان تا پایان سال جاری در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش مستقر خواهد شد و تا سال آینده این رقم به 250 شرکت افزایش پیدا می‌کند.

استقرار 250 واحد دانش بنیان در شهرک کاوش البرز تا پایان سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزالله شهبازی صبح سه‌شنبه در مراسم رونمایی از پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و دیگر عناصر استراتژیک که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در شهرک صنعتی تحقیقاتی استان البرز انجام شد ضمن تقدیر از  توجه ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان البرز گفت: در راستای حمایت از نخبگان جوان علمی استان امروز شاهد شکل گیری کارخانه نوآوری و صندوق شکوفایی برای حمایت از ایده‌های خلاق در استان هستیم.

استاندار البرز افزود: رونمایی از پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و عناصر استراتژیک کشور در  البرز اتفاق نادری برای این استان است و حاصل تلاش چندین ساله این تیم تحقیقاتی است.

وی تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های استانداران،‌ حمایت، پشتیبانی، همراهی و هم‌افزایی در امر  سرمایه‌گذاری و افزایش تولید است و در همین راستا هفته آینده برای تاثیرگذاری بیشتر اقتصادی تفاهم نامه پارک علم و فناوری در البرز منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات وفرآوری مواد معدنی ایران مستقر در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش برای نخستین‌بار در کشور موفق به بومی‌سازی دانش استحصال عناصر نادرخاکی و دیگر عناصر استراتژیک شده است.

شهبازی گفت: شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به وسعت یکصد هکتار در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز مستقر است و اکنون ۱۵ سوله و واحد تولیدی و دانش بنیان در آن فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه  ۱۴ واحد دانش بنیان تا پایان سال جاری در این شهرک مستقر خواهد شد افزود: قرار است تعداد واحدهای تولیدی صنعتی و تحقیقاتی این مجموعه در سال آینده به ۲۵۰ واحد با اشتغالزایی بیش از ۲۵۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول