به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت ذوبآهن، مهدی نصر در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به خبرنگار ما گفت: ذوبآهن اصفهان با تولید سبد متنوع محصول استراتژیک ریل (UIC60،U33، S49 ) مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، میتواند نیاز راهآهن جمهوری اسلامی و خطوط متروی شهری کشور را به صورت کامل تأمین مینماید.
معاون برنامهریزی و توسعه ذوبآهن اصفهان افزود: بومیسازی تجهیزات تستهای غیر مخرب در حوزه ابزار دقیق، اتوماسیون و تجهیزات مکانیکی ریل نیز در ذوبآهن اصفهان آغاز شده است و تلاشگران این شرکت مانند گذشته ثابت کردند تحریمهای ظالمانه دشمن تأثیری در روند کار آنها ایجاد نخواهد کرد.
تولید 400 هزار تن ریل در ذوبآهن اصفهان افتخاری است که در دوران تحریم به ثمر نشست
وی بیان کرد: ظرفیت تولید ریل ذوبآهن اصفهان در بخش مترو و راهآهن جمهوری اسلامی بیش از ظرفیت کشور است و این افتخاری است که در دوران تحریم به ثمر نشست. این شرکت افتخار تولید 400 هزار تن ریل در سال دارد که این میزان تولید در سال جزء بزرگترین ظرفیتهای کارگاههای ریل در دنیا به شمار میرود.
نصر ادامه داد: صادرات محصول ریل به ویژه در منطقه منا، کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا جزء برنامههای بلندمدت ذوبآهن اصفهان است. هماکنون درخواست تولید ریل از کشور افغانستان داریم و مذاکرات خوبی نیز با کشورهای دیگر صورت گرفته است تا ریل ذوبآهن اصفهان همچون مقاطع فولادی آن مرزهای ملی را در نوردد.
تولید محصول ریل صد در صد در ذوبآهن اصفهان انجام میگیرد
معاون برنامهریزی و توسعه ذوبآهن اصفهان بیان کرد: فولاد ریل در بخش فولادسازی ذوبآهن اصفهان با اجرای پروژه VD با بالاترین کیفیت تولید و پس از فرایند گاز زدایی از طریق ریختهگری به شمش تبدیل شده و در مرحله نهایی نورد میشود. بنابراین تولید محصول ریل صد در صد در ذوبآهن اصفهان انجام میگیرد.
وی در خصوص پروژه PCI (تزریق پودر زغال به کوره بلند) نیز گفت: در این پروژه هماکنون حدود 102 کیلوگرم پودر زغال جایگزین کک برای تولید یک تن چدن میشود. دورنمای ما جایگزین کردن عدد 150 کیلوگرم پودر زغال به جای کک است که این مهم با تلاش و کوشش شبانهروزی کارکنان در بخشهای مختلف محقق خواهد شد و تاکنون نیز فراتر از انتظار از این پروژه نتیجه گرفتیم.
شرکت مهندسی و پویش ساخت مجری بسیاری از طرحها و پروژههای ذوبآهن اصفهان است
نصر در ادامه به شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوبآهن اصفهان و فعالیتهای آن پرداخت و گفت: شرکت مهندسی و پویش ساخت شرکت E&C (مهندسی و ساخت) ذوبآهن اصفهان است که با بهرهگیری از تخصص و تجربیات این شرکت مادر صنعتی تأسیس شده و هماکنون نیز مجری بسیاری از طرحها و پروژههای ذوبآهن اصفهان است.
معاون برنامهریزی و توسعه ذوبآهن اصفهان افزود: این شرکت در پروژه PCI که یکی از مهمترین پروژههای کارخانه در راستای کاهش مصرف انرژی به شمار میرود، نقش پررنگی داشت. پروژههای خطوط انتقال پساب از فولادشهر به کارخانه، ساخت مخازن اضطراری آب و تجهیزات جانبی آن، افزایش ظرفیت سکوهای ورزشگاه بزرگ فولادشهر و ساخت پاتیلهای مورد نیاز ذوبآهن در بخشهای مختلف نیز از جمله پروژههای موفق شرکت مهندسی و پویش ساخت در حوزه توسعه محسوب میشوند.
وی تصریح کرد: در خصوص پروژه LF و کورههای پاتیلی نیز از شرکت مهندسی و پویش ساخت پیشنهادهای خوبی داریم که این حجم از فعالیتها نشان از توانمندی و قابلیت این شرکت در اجرای پروژههای گوناگون است.
نصر اظهار داشت: بومیسازی و امکان ساخت دریچههای کشویی پاتیلهای فولادسازی نیز توسط مدیریت تحقیق و توسعه ذوبآهن و شرکت مهندسی و پویش ساخت در حال بررسی است و با انجام آن تحول بزرگی در خودکفایی صنعت فولاد کشور رخ خواهد داد.
معاون برنامهریزی و توسعه ذوبآهن اصفهان خاطرنشان کرد: چشماندازی که برای این شرکت در نظر گرفته شده این است که با گسترش و توسعه فعالیتهای فنی مهندسی و حضور بیش از پیش در پروژههای صنعتی کشور بتواند در ساخت پلنت های فولادی و نیز بومیسازی آن نقشآفرین باشد.
انتهای پیام/63086/ج/