اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تضاد منافع بین تولیدکنندگان باید برطرف شود/ اشتغال 600 هزار نفر در صنعت لبنیات کشور

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه تضاد منافع بین تولیدکنندگان باید برداشته شود، گفت: در حال حاضر 60 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت لبنیات کشور فعالیت می‌کنند.د

تضاد منافع بین تولیدکنندگان باید برطرف شود/ اشتغال 600 هزار نفر در صنعت لبنیات کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در همایش صنعت لبنی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به ظرفیت‌های این صنعت اشاره کرد و گفت: 400 شرکت فعال و نیمه فعال محصولات لبنی مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند که 120 هزار نفر به صورت مستقیم و 480 هزار نفر غیرمستقیم در آن مشغولند که در کل زنجیره هم 2 میلیون نفر فعال هستند. 

وی به صادرات 700 میلیون دلاری این صنعت اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این دولت، تأمین زنجیره در این صنعت اجرایی نشده و دوست داریم که تا پایان دولت دوازدهم، تأمین زنجیره اجرایی شود. 

وی عنوان کرد: تأمین زنجیره در 9 تیرماه 95 به تصویب هیأت وزیران رسیده و ابلاغ شد ولی تاکنون توفیقی در اجرا حاصل نشده است.

باکری پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور را دغدغه بزرگی مطرح کرد و گفت: باید همه نهادها و سازمان‌های مرتبط برای افزایش سرانه مصرف در کشور تلاش کنند، همچنین سیاست منسجمی در مورد صادرات و واردات شکل بگیرد که در غیر این صورت، صنایع لبنی و دامداران متضرر خواهند شد. 

دبیر انجمن صنایع لبنی تأکید کرد که تضاد منافع باید از بین تولیدکنندگان برداشته شود و آنها با مدیریت مناسب به یکپارچگی منافع برسند. 

به گزارش فارس، اشاره این مسؤول درباره تضاد منافع بین صنعت لبنی و دامداران است که اختلافات آنها درباره قیمت شیرخام همواره وجود داشته و باید این دو بخش، منافع خود را به همدیگر گره بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول