اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بخش‌های علمی و فناوری چین تحقیقات پیرامون «کرونا» را آغاز کردند

بخش‌های علمی و فناوری چین تحقیقات در مورد منشاء و نحوه انتقال ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند؛ دانشمندان همچنین در حال بررسی خصوصیات بیولوژیکی این ویروس هستند.

بخش‌های علمی و فناوری چین تحقیقات پیرامون «کرونا» را آغاز کردند

به گزارش خبرنگار گروه علم و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان چینی در حال انجام تحقیقات برای کمک به ارائه تجزیه و تحلیل به موقع از وضعیت اپیدمی و پشتیبانی هدفمند برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا هستند.

یک تیم تحقیقاتی توسط دانشگاهیان و کارشناسان آکادمی مهندسی چین (CAE) تشکیل شده تا تحقیقات تکمیلی درباره این ویروس را به سرانجام برساند.

وانگ چن، معاون CAE و رئیس تیم تحقیقاتی تشکیل شده اظهار داشت: با توجه به گسترش ویروس کرونا، باید قاعده انتقال و پاتوژنز آن را در اسرع وقت درک کنیم که برای پیشگیری و کنترل اپیدمی بسیار مهم است. 

به گفته کارشناسان، گسترش ویروس مسدود نشده، تعداد موارد به سرعت در حال افزایش است و به نظر می‌رسد عفونت در حال افزایش است؛ برخی از بیماران این ویروس علائم خفیف و بدون تب دارند که شناسایی موارد و جلوگیری از انتقال را بسیار دشوار می‌کند.

وانگ گفت بخش‌های علمی و فناوری چین تحقیقات در مورد منشاء و نحوه انتقال ویروس را آغاز کرده‌اند؛ دانشمندان همچنین در حال بررسی خصوصیات بیولوژیکی ویروس و روند تغییرات آن برای ارزیابی توانایی انتقال و بیماری‌زایی ویروس کرونا هستند.

علاوه بر این، دانشمندان در حال انجام تحقیقات در مورد داروهای مؤثر جدید هستند؛ انتظار می‌رود نتایج اعتبارسنجی داروهای آزمایش شده به زودی منتشر شود؛ سایر داروهای بالقوه موثر نیز در آزمایشات بالینی قرار می‌گیرند.

محققان همچنین در حال ارزیابی اثر درمانی سرم در بیماران و در حال تولید آنتی بادی‌های خنثی کننده هستند تا به دنبال روش‌های درمانی مؤثر و همچنین پیشرفت در ایجاد واکسن‌ها باشند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول