اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وقوع بهمن در جاده‌‌های شمال از چهارشنبه/ آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز سه‌شنبه با افزایش قابل توجه دما در کشور خصوصاً سواحل شمالی، در جاده‌های ارتباطی به شمال کشور احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده خصوصاً از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه وجود دارد.

هشدار وقوع بهمن در جاده‌‌های شمال از چهارشنبه/ آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و شهرها اظهار داشت: امروز و دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و همین امر موجب می‌شود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، اصفهان و کرج، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد. 

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، از فردا تا اواسط روز چهارشنبه در تهران، اراک، اصفهان و کرج، تردد غیرضروری در سطح شهر کاهش یابد و کودکان، افراد مسن و بیماران در حد امکان در خانه بمانند. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب به کشور، بارش برف و باران در این مناطق شروع می‌شود و روز شنبه گستره بارش‌ها کل نیمه غربی کشور را دربرخواهد گرفت. 

ضیائیان گفت: روز یکشنبه هفته آینده این بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، شمال‌شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، همچنین غرب کشور ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه گفت:‌ از فردا تا پایان هفته شاهد افزایش دما در سواحل خزر خواهیم بود، ضمن آنکه وزش باد نسبتاً شدید در اردبیل و سواحل خزر خواهیم داشت. 

وی هشدار داد: از روز سه‌شنبه با افزایش قابل توجه دما در کشور خصوصا سواحل شمالی مواجه هستیم، از این رو در جاده‌های ارتباطی به شمال کشور احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده خصوصاً از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه وجود دارد؛ در این راستا توصیه می‌شود تردد و توقف غیرضروری در این محورها کاسته شود و در رانندگی خصوصاً در جاده‌های فرعی احتیاط به عمل آید و صعود به ارتفاعات متوقف شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج است و فردا مرکز خلیج‌فارس و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه تا روز جمعه نیز آسمان تهران صاف و کمی ابری خواهد بود و وضعیت جوی خاصی در پایتخت نداریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول