اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جبهه مقاومت مانع تحمیل معامله قرن بر خاورمیانه می‌شود

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: امروز دشمنان می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت که در این قطعه از زمین شکل گرفته است حائل و مانع میان او و اقدامشان می‌شود.

جبهه مقاومت مانع تحمیل معامله قرن بر خاورمیانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان صبح امروز در افتتاحیه همایش ایده‌پردازی گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور امامان جمعه استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) کاری کرد که جهان اسلام بیدار شد و منافع غرب و شرق را به مخاطره انداخت.

وی گفت: کسینجر که در زمان کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا بالاترین منصب امنیتی و سیاسی در آمریکا را داشت در مورد امام راحل گفت: امام خمینی انقلاب را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که ما هم باورمان شده است او از ماورا الهام می‌گیرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: کسی که حتی در اندیشه مسیحیت خود پایبندی ندارد با نگاه به چهره ملکوتی امام و سیمای مدیریت ایشان، می‌گوید امام خمینی الهام از ماورا دارد.

وی افزود: امام الهام می‌شود و حرکت امیدبخش برای امت اسلامی رقم می‌زند و می‌تواند با یک سخنرانی همه تصمیاتی که در اتاق‌های شیشه‌ای در آمریکا و اروپا گرفته می‌شود را نقش برآب سازند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم ممتازترین چهره مذهبی، سیاسی و علمی در عالم امروز است.

وی گفت: شهید سلیمانی فرمودند، دوران اختلاف شیعه و سنی گذشته است و ما از گردنه‌های سخت نزاع و تفرقه امت اسلام عبور کرده‌ایم و در شاه راه تقریب مذاهب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی در حرکت هستیم.

به گفته لطفیان، شهید سلیمانی در قامت یک مدیر منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه مقاومت و بیداری اسلامی این سخن را می‌گوید، نه به عنوان کسی که احساساتش تحریک و از دور چیزی می‌بیند بلکه این شهید بزرگوار از نزدیک این تحولات را درک کرده و اختلاط خون شیعه و سنی را در عراق و افغانستان و سوریه و سایر بلاد اسلامی می‌بینند و همچنین جوانه‌هایی که از خون روییده است. 

جامعه روحانیون سنگرنشینان علم و ایمان هستند

وی گفت: جامعه روحانیون سنگرنشینان علم و ایمان هستند، شخصیت‌های استوار اسلام عزیز به بیان قلم و قدم آنان بستگی دارد، علمای اعلام و امامان جمعه و جماعت در منطقه غرب کشور که همواره در مسیر آگاهی‌بخشی جامعه در میدان حاضر هستند.

لطفیان از کردستان هم به عنوان نگین وحدت در کشور نام برد و تصریح کرد: ارزش این مجلس ارزش بالا و والایی است، چرا که ما معتقدیم روحانیت در جایگاه والایی در جامعه هستند.

وی عنوان کرد: سایر کسانی که در حوزه دانش و اندیشه گام نهاده‌اند حق نهایی دانش آنان این است که به یک عقلانیت برسند که این عقلانیت فقط خوب و بد را برای آنان را تشخص دهد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: سوال اینجاست که آیا در جامعه امروز اگر مردم فقط خوب و بد خود را تشخیص بدهند کافی است، قطعا اسلام عزیز این را نمی‌پسند و می‌گوید ما انسان را برای فراتر از این تشخیص و گام نهادن آفریده‌ایم.

حکام سعودی به دنبال دورکردن دین از صحنه جامعه اسلامی هستند

وی اظهار کرد: اسلام به ما آموزش داده، وظیفه روحانیت فقط دور نگهداشتن جامعه از شر و بدی‌ها نیست ماموریت ما به وسعت رسیدن عالم به حقیقت هستی است و این حقیت هستی جز در حوزه‌های علمیه و در پرتو معارف قرآن و معارف والای پیامبر امکان پذیر نیست و این تاج افتخار بر سر شما روحانیون قرار دارد.

لطفیان اضافه کرد: امروز حکام سعودی عزم خود را جزم کرده تا دین را از صحنه جامعه اسلامی دور کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام می‌گویند ما نمی‌توانیم با علما دین دست به یقه شویم باید از طریق شکستن سنت‌ها علما را از صحنه جامعه خارج کنیم، گفت:کشوری می‌تواند برتر باشد که ساعت یک بامداد پایگاه هوایی آمریکا را می‌زند، نه کشوری که تسلیحات نظامی از آمریکا برای ریختن خون انسان‌ها می‌گیرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: ما مصداق این آیه شریفه هستیم که فرمود «ایمان در عقیده و ایمان در عمل» و ماموریت ما در این آیات ترسیم شده است.

وی گفت: ما باید ایمان در عقیده انسان‌ها را مستحکم و گام‌های عملی اسلام عزیز را به آنها یاد دهیم و آنها را در این مسیر به حرکت درآوریم.

لطفیان خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای اینگونه شده که گام اول ایمان قلبی و گام دوم ولایت مداری شود، جامعه فکرش اصلاح و مسیر در پیروی از اولی الامر شد سهم ویژه از عنایت پروردگار اگر کسی این را نبیند قطعا کور می‌شود.

وی با بیان اینکه این ملت در میان آتش از فتنه‌ها با پیروی از ولایت با استواری ادامه می‌دهد، گفت: چه جنایت‌هایی که در کشورهای اطراف ما اتفاق می‌افتد اما روزگاری که در همین کشور صدر اعظم این کشور می‌گوید اگر امروز در خیابان‌های پاریس کلم فروشی می‌کردم بهتر از صدرعظمی این کشور بود.

خاورمیانه جدید با تدبیر رهبر معظم انقلاب شکل می‌گیرد

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: ایرانی که به گفته بسیاری از سران دوران استبداد که توان ساخت لوله آفتابه را ندارد امروز موشک بالستیک می‌سازد.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید در آخر زمان قومی پیدا می‌شود که دشمن را تا درون خانه تعقیب و تا دستگیرش نکند دست از اقدام بر نمی‌دارد امروز مصداق این آیات ملت ایران است.

لطفیان تصریح کرد: خدای متعال حائل می‌شود و یا یک چیزی را حائل می‌کند و ما امروز این جایگاه را به نمایندگی از این آیه شریفه هستیم و حائل بین دشمن و اشتهای دشمن هستیم.

وی با طرح این سوال که اشتهای دشمن چیست، گفت: دشمنان می‌خواهد از نیل تا فرات را تحت نفوذ خود قرار دهند و خاورمیانه جدید را ایجاد و مدیریت کنند کما اینکه رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد در روزهای آینده به قول خودش خاورمیانه جدید را رونمایی کند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: اما رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمود خاورمیانه جدید خواهد شد نه آنگونه که شما می‌خواهید خاورمیانه جدید با سرانگشت تدبیر رهبر معظم انقلاب شکل می گیرد و تحقق پیدا می‌کند.

جبهه مقاومت مانع تحمیل معامله قرن بر خاورمیانه می‌شود

وی گفت: امروز آنان می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت که در این قطعه از زمین شکل گرفته است حائل و مانع میان او و اقدامشان می‌شود.

لطفیان خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران با نور الهی مسیر خودش را تنظیم می‌کند نه نور افکن‌های ظاهری که آمریکا و ایادی آنان در قالب تکنولوژی پیشکش ملت‌های مظلوم و مسلمان می‌کنند و در آن امیدی به عاقبت به خیری نیست.

وی اظهار کرد: امروز این نور الهی قطعا فراروی ما است و باید از این نور الهام بگیریم و به جلو حرکت کنیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خطاب به روحانیون گفت: ماموریت سنگین معرفت جامعه و اطاعت از پیامبر و خاندان پیامبر و مامورت اجابت و ماموریت اخذ ماموریت سنگینی است که بر عهده مااست.

وی تصریح کرد: امروز کسی معرفت نداشته باشد و تطهیر نشود و امروز اگر کسی تنویر در او ایجاد نشود و در مسیر حیات طیبه قرار نگیرد ماها مسئول خواهیم بود.

وی گفت: مکتبی که می‌خواهد ماندگار شود باید به قرائت، کتابت و تبلیغ توجه کند و این سه ماموریت بزرگ امروز به عهده تک تک ما به عنوان منادیان فکری جامعه است.

ماموریت امیدآفرینی هم امروز به عهده جامعه روحانیون است

لطفیان با بیان اینکه کنار زدن پیامبر از سفره فکری و اعتقادی مردم از اهداف دشمنان اسلام است، گفت: امروز بر خلاف آنها ماموریت بزرگ را برعهده داریم که مردم را به سمت آموزه‌های راستین مکتب اسلام هدایت کنیم.

وی اظهار کرد:  ماموریت روحانیون این است مردم بدون این معارف جنسشون کامل نمی‌شود شما باید این معارف را در جامعه تبیین کنید.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به چهار اشکال که درون جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر جنس و رفتار جامعه، فکر و رفتار جامعه خراب است ما باید درست کنیم و در کنار این مهم ماموریت امیدآفرینی هم امروز به عهده جامعه روحانیون است.

وی تصریح کرد: نهضت تبیین، نهضت اعتماد و نهضت امیدآفرینی امروز رسالت و وظیفه اصلی جامعه روحانیون در جامعه اسلامی است.

لطفیان اظهار کرد: امروز ظاهرگرایی بلای جامعه شده من و شما باید سفره اخلاص جامعه را وسیع‌تر کنیم ما باید دنیا و اخرت را کنار هم برای مردم تبیین کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: ماموریت روحانیت سنگین است و امروز در آستانه سالگرد بیانه گام دوم انقلاب ما به به بازخوانی این بیانیه بپردازیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول