اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از ضعف ادارات در تبلیغ زکات/ مسؤولان پای کار نیستند

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی به منظور تشویق مردم برای پرداخت زکات بسیار کمرنگ است، گفت: مسؤولان دستگاه‌های دولتی مرتبط پای کار نیستند.

انتقاد از ضعف ادارات در تبلیغ زکات/ مسؤولان پای کار نیستند

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی به منظور تشویق مردم برای پرداخت زکات بسیار کمرنگ است، گفت: مسؤولان دستگاه‌های دولتی مرتبط پای کار نیستند.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قسمت عظیمی از تبلیغات با مبلغین، سازمان تبلیغات، صداوسیما، اوقاف و سایر ارگان‌های دولتی است، افزود: یکی از مؤلفه‌های اصلی تقویت اقتصاد مقاومتی پرداخت زکات است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های دولتی پای کار نمی‌آیند برای مثال صداوسیما برای پخش تبلیغات پول می‌خواهد و ما هیچ منبع مالی برای پرداخت نداریم، اضافه کرد: مهمترین برنامه اداره امور اجرایی زکات استان تقویت شوراهای زکات در روستاها است.

هاشمی با بیان اینکه شورای زکات روستا متشکل از امامت جماعت و یا یک معتمد به عنوان رئیس به همراه چند عضو وظیفه دارند تا زکات را از کشاورزان جمع‌آوری و در همان محل هزینه کنند، گفت: در این شیوه مردم خودشان محور هستند و تنها گزارش‌های هزینه برای ما ارسال می‌شود.

مشکلات حوزه زکات با برگزاری جلسات حل نمی‌شود

وی با بیان اینکه در سطح استان هم شورای زکات به ریاست نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به طور مرتب تشکیل می‌شود، عنوان کرد: صرف گرفتن جلسه نمی‌تواند مشکلات را حل کند بلکه باید همه اعضا به وظیفه خود عمل کنند که تاکنون این مورد محقق نشده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی به معنای عام کلمه باید همکاری کنند، افزود: ما یک نهاد هستیم که در حد بضاعت خود می‌توانیم کار انجام دهیم و بودجه چندانی نداریم که بخواهیم اقدامات تبلیغی و فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه میان دستگاه‌های مسؤول هم‌افزایی وجود ندارد، اضافه کرد: به طور مثال قسمت عمده تولیدات کشاورزی در دست عشایر استان است اما اداره ما آمار دقیقی در این خصوص ندارد چرا جهاد کشاورزی و امور عشایر همکاری نمی‌کنند.

جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد زکات در 9 ماهه نخست سال 98

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته تا پایان آذرماه 4 میلیارد و 198 میلیون و 500 هزار تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، گفت: در 9 ماهه نخست امسال 5 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است و این تقریبا رشد 29 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان 2 میلیارد تومان زکات فطره است که از طریق صندوق‌های جمع‌آوری فطریه در مصلی‌های استان جمع‌آوری شده و در همان روز شمارش و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است، اظهار داشت: مقداری از زکات فطره هم در روستاها و با محوریت مردم جمع‌آوری شده و به نیازمندان همان محل پرداخت شده است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال رتبه نخست کشوری در جمع‌آوری زکات را کسب کردیم، گفت: سال گذشته 111 میلیون تومان زکات واجب جمع‌آوری شد و امسال این میزان به 369 میلیون تومان رسید و رشد قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری به جو، گندم و کشمش زکات واجب تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: با فعال شدن شورای زکات در روستاها میزان جمع‌آوری زکات در استان به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات فطره در استان جمع‌آوری شده است، افزود: امسال این میزان به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول