اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غلامی: سنگینی نیروی انسانی بر بدنه دولتی کشور/ از کف دانشگاه وزیر شدم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 5 سال معاون اداری و مالی دانشگاه و 12 سال رئیس دانشگاه بوده‌ام و از کف دانشگاه اطلاع دارم و با این پیشینه می‌گویم که انتظار از دانشگاه‌ها این است که در حوزه توسعه سرمایه انسانی در کشور پیشگام باشند.

غلامی: سنگینی نیروی انسانی بر بدنه دولتی  کشور/ از کف دانشگاه وزیر شدم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: حدود ۵ سال معاون اداری و مالی دانشگاه و حدود ۱۲ سال رئیس دانشگاه بوده‌ام و از جریانات کف دانشگاه اطلاع دارم.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیکی مباحث علمی به دانشگاه‌ها از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی انتظار می‌رود که در حوزه نیروی انسانی پیشگام باشند.

به گفته غلامی، در بخش‌های دولتی، بدنه نیروی انسانی سنگینی وجود دارد و در بسیاری از بخش‌های خصوصی کشور هم همین الگو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: انتظار از دانشگاه‌ها این است که با پیشگام شدن در مباحث نیروی انسانی، این حوزه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه و بهبود دهند و ساختار فعلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارتقاء دهند.

وی گفت: بهبود ساختار با کاهش نقاط ضعف و ارتقاء کارآیی در بخش نیروی انسانی ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع نیروی انسانی سال‌ها در کشور مورد توجه بوده اما با این حال هنوز در سطح کلان و تخصصی از وضعیت موجود ابراز رضایت نمی‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: گاهی از فناوری‌ها آنچنان که باید، استفاده نمی‌کنیم. برای مثال سیستم اداری و فنی دارای سامانه‌ای برای تسریع رسیدگی به امور است، اما گاهی مسؤولیت این سامانه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کسانی می‌دهیم که به آنها عادت ندارند و حتی با کارکرد آن آشنا نیستند. گاهی دیده می‌شود که مسؤولان این سامانه‌ها به آنها اعتقاد ندارند.

به گفته وی حاصل نشست‌هایی مانند کنفرانس توسعه نیروی انسانی توجه به مقوله نیروی انسانی و زیر ذره‌بین قرار دادن کاستی‌ها، لزوم افزایش بهره‌گیری از فناوری‌ها و کاهش تاخیرها باشد و راهی برای خروج از وضعیت فعلی انباشت نیروی انسانی فراهم کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: هدف از ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی افزایش کیفیت خدمات و صرفه‌جویی مالی است که قطعا هزینه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول