اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرداخت ۱۲۰ کمک حمایتی به دانش‌آموزان استثنایی خراسان شمالی

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته‌شده است که برای ۱۲۰ متقاضی مبلغ ۶۵ میلیون تومان به‌زودی پرداخت می‌شود.

پرداخت ۱۲۰ کمک حمایتی به دانش‌آموزان استثنایی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی علی متقیان در تشریح جزییات  طرح خدمات حمایتی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: طبق این طرح دانش‌آموزانی که  برای هزینه‌های جراحی، کاشت تعمیر یا تعویض قطعات حلزون، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی مانند جراحی، بستری و شیمی‌درمانی ، خدمات پاراکلینکی،  خدمات حمایتی مداخله‌ای  و هم‌چنین خدمات ویژه دندانپزشکی با مشکل مالی مواجه هستند از کمک‌هزینه مالی بهره‌مند می‌شوند.   

وی از مدیران مدارس و مراکز استثنایی خراسان شمالی خواست برای بهره‌مندی دانش آموزان و کودکان با نیازهای ویژه مدارک دانش آموزان و کودکان دارای شرایط استفاده از این طرح را جمع‌آوری و از طریق سامانه جامع بهداشت مدارس به این اداره ارسال کنند.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی اضافه کرد: بعد از ارسال مدارک و تأیید از سوی اداره آموزش‌وپرورش استثنایی  بقیه مراحل برای دریافت خدمات طی می‌شود.

وی افزود: طرح خدمات حمایتی باهدف دستیابی دانش آموزان و کودکان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب وایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و هم چنین ایجاد امنیت روانی برای والدین این  کودکان در استان طی سال گذشته و امسال حال اجراست.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته ۵۷۰ میلیون ریال برای ۱۴۰ دانش‌آموز و کودک با نیازهای ویژه از محل اعتبارات طرح خدمات حمایتی هزینه شد و برای سال جاری نیز ۷۳۰ میلیون اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان و کودکان با نیازهای ویژه در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: امسال ۲۲۵ پرونده برای دانش آموزان و کودکان با نیازهای ویژه واجد شرایط استفاده از این طرح تشکیل‌شده که تاکنون پرونده ۱۲۰ متقاضی به کارگروه استانی طرح خدماتی حمایتی ارسال و به تأیید رسیده است و برای این تعداد متقاضی ۶۵۰ میلیون ریال کمک‌هزینه برآورد شده است که به‌زودی به‌حساب خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول