اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سردار سلیمانی با پیروی از حضرت زهرا (س) خود را سپر دین خدا و ولایت کرد

کارشناس مذهبی و مدرس حوزه علمیه در مراسمی که با حضور بانوان مهریزی برگزار شد گفت: حاج قاسم سلیمانی همه عمر خود را برای حمایت از ولایت وقف کرد و به پیروی از اولین شهیده راه ولایت یعنی حضرت زهرای مرضیه (س) خود را سپر دین خدا و ولایت کرد.

سردار سلیمانی با پیروی از حضرت زهرا (س) خود را سپر دین خدا و ولایت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت‌الاسلام محمود شهرجردی یکشنبه‌شب در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) که به همت هیئت روضه الشهدای شهرستان مهریز در مهدیه مزویرآباد برگزار شد به خصوصیات اخلاقی دختر پیامبر اسلام و همسر امیر مؤمنان (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از اختلافات و نزاع‌های  خانوادگی به دلیل عدم شناخت خدا و روحیات خویشتن و همسر است. 

این مدرس حوزه علمیه، نوع برخورد حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را به‌عنوان زن و شوهر، الگوی کاملی برای زنان و مردان دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا (س) هرگز به خاطر فشارهای معیشتی و مشکلاتی که داشتند به همسرشان یعنی امیر مؤمنان سخت نمی‌گرفتند.
وی در این مراسم به نکات کاربردی برای داشتن یک خانواده موفق افزود: کسی که خدا را نشناسد رابطه خوبی هم با همسر و فرزندانش نمی‌تواند برقرار کند و کودکانش که امانت الهی هستند را نمی‌تواند به شیوه صحیح تربیت کند. 

شهرجردی بابیان این‌که به‌طور ذاتی دختران به‌شدت نیاز به محبت دارند تأکید کرد: اگر فرزندان بین والدین خود مهر و محبتی مشاهده نکنند و آن‌ها را همواره عصبانی و شاکی دریابند به غریبه‌ها و به راه‌های نادرست برای کسب آرامش و محبت متوسل می‌شوند. یکی از دلایل انحرافات اخلاقی و روابط نامشروع دختران و پسران به دلیل نبود عاطفه و محبت بین اعضای خانواده است. 

وی ضمن انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها و کم‌صبری‌های زنان و مردان امروزی در زندگی زناشویی بیان کرد: تأهل یعنی صبر و ازخودگذشتگی و مادر شدن یعنی تربیت فرزند؛ اگر کسی نمی‌تواند با ملزومات زندگی زناشویی و مادر شدن کنار بیاید، برای چه منظوری ازدواج‌کرده است و برای چه هدفی اقدام به فرزند آوری می‌کند؟

این کارشناس مذهبی بابیان این‌که زنان همواره در برخورد با اشتباهات همسر خود دست به انتقاد می‌زنند عنوان کرد: بانوان باید در نظر داشته باشند که منصفانه، عاقلانه و به نیت خیر انتقاد کنند نه این‌که هنگام نقد، قصد تحقیر و تخریب همسر خود را داشته باشند. 

وی هم‌چنین تمرین و ممارست برای داشتن حسن خلق در حریم خانه و لزوم اطاعت و بندگی خداوند برای ایجاد برکت را مورداشاره قرارداد و گفت: نگاه مهرآمیز به چهره همسر و فرزندان عبادت است. شکر نعمت و شکرگزاری به خاطر داشته‌ها و عدم چشم و هم‌چشمی، اطاعت و بندگی خدا است. 

این خطیب توانا، برکات و تلاش‌های دلسوزانه حضرت فاطمه زهرا (س) را در انجام وظایف خود به‌عنوان همسر و مادر برشمرد و گفت: انسان‌هایی که به مرتبه قرب الهی رسیده‌اند همه وجود خود را درراه خدا فدا می‌کنند. حضرت زهرا (س) برای حفظ دین اسلام و تلاشی که نبی مکرم اسلام در طول حیات طیبه خود برای پایه‌گذاری خداپرستی کردند و هم‌چنین برای دفاع از ولایت و امام زمان خود، حتی از جسم خود گذشت و فدای ولایت شد. 

شهرجردی همچنین در آستانه چهلمین روز از شهادت سردار سلیمانی و یارانش اشاره کرد و افزود: حاج قاسم سلیمانی همه عمر خود را وقف راه اسلام و حمایت از ولایت‌فقیه و نظام اسلامی کرد و به پیروی از اولین شهیده راه ولایت یعنی حضرت زهرای مرضیه (س) خود را سپر دین خدا و ولایت کرد. 

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول