اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عمل موفقیت‌آمیز مغز دختر 9 ماهه در تبریز

عمل جراحی مغز دختر 9 ماهه که با تشخیص کرانیوسینوستوس (بسته شدن زود رس درزهای جمجمه) در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

عمل موفقیت‌آمیز مغز دختر 9 ماهه در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از  تبریز، دکتر فیروز صالح پور فلوشیپ جراحی مغز و ستون فقرات اظهار داشت: والدین این نوزاد با علائم رشد نامتوازن مغز به مرکز مراجعه کرده و بعد از تشخیص نوع بیماری اقدام به عمل جراحی شد. 

وی گفت: به دنبال بسته شدن زودرس درزهای جمجمه شکل سر نامتوازن شده و رشد غیرطبیعی را به دنبال دارد و پس از معاینات اولیه بر روی بیمار با تشخیص کرانیوسینوستوس بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت که وضعیت عمومی ریحانه 9 ماهه خوب بوده و در هوشیاری کامل به سر می‌برد. 

جراح مغزو ستون فقرات بیمارستان امام رضا (ع) افزود: در طول 8 ساعت مدت زمان این عمل ارتفاع جمجمه را کوتاه کرده و درزهای بسته مغز را گشوده و سخت شامه را نیز کوچک کرده و جمجه را به جلو کشیدیم و علاوه بر این موارد کاسه چشم‌ها را نیز به سمت جلو کشیده و در جای خود ثابت کردیم. 

وی ادامه داد: این نوع بیماری از دسته بیماری‌های نادر به حساب می‌آید که خوشبختانه درمان و عمل جراحی این نوع بیماری در تبریز میسر بوده و امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات تشخیصی درمانی به موقع برای تزریق امید به جامعه نقشی داشته باشیم. 

صالح پور با اشاره به اینکه وضعیت عمومی ریحانه 9 ماهه امید بخش هست، اضافه کرد: در حال حاضر ریحانه کوچولو در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و امیدواریم پس از چند روز ترخیص شده و روند رشد طبیعی مغز و جمجمه را داشته باشد. 

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول