اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان آموزش نیروهای پیشمرگه را از سر گرفت

ارتش آلمان خبر داد که آموزش نیروهای پیشمرگه در عراق که از زمان شهادت سردار سلیمانی به تعویق افتاده بود، از سر گرفته شده است.

آلمان آموزش نیروهای پیشمرگه را از سر گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آلمان اعلام داد که فرماندهی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، تعلیق موقت فعالیت‌ها را در عراق از میان برداشته و از این رو ارتش آلمان نیز آموزش نیروهای پیشمرگه را از سر گرفته است.

به نوشته وبگاه المعلومه عراق، در بیانیه ارتش آلمان آمده است که ۹۰ نظامی این کشور در پایگاهی در اربیل کار آموزش نیروها را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است که آموزش نیروها در مرکز عراق همچنان در حالت تعلیق به سر می‌برد. ارتش آلمان در خصوص زمان از سر گیری فعالیت‌ها در این مناطق توضیحی نداد.

دولت آلمان در هفتم ژانویه (۱۷ دی) ۳۵ نظامی خود را از پایگاه «التاجی» در شمال بغداد به اردن منتقل کرده بود. این کشور روی هم رفته ۴۱۵ نیرو در قالب ائتلاف آمریکایی دارد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پیش از این مدعی شده بود که دولت عراق خواستار ادامه مأموریت ارتش آلمان  در  این کشور است؛ اما این در حالی است که پارلمان عراق در ۱۵ دی ماه با اکثریت آرا به خروج نیروهای خارجی رأی داد.

در این میان با وجود مخالفت دولت و پارلمان عراق با حضور نیروهای خارجی، اما مقامات اربیل حضور این نیروها را ضروری دانسته و مدعی هستند که برای تأمین امنیت عراق، به این نیروها نیاز است. (جزئیات بیشتر)

در همین حال وزارت کشور آلمان روز جمعه از آغاز دوباره همکاری امنیتی با عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که آموزش نیروهای امنیتی این کشور در ریاض از سر گرفته شده است. در این راستا هشت نیروی پلیس فدرال آلمان برای آموزش نیروهای یگان مرزی سعودی وارد عربستان شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول