اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

انعقاد قراردادهای صنعتی بین دانشگاه‌ها و وزارت نفت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با پتانسیل‌های خوبی که در صنعت نفت داریم اتفاقات خوبی در حوزه فناوری های نفتی صورت گرفته و توانسته‌ایم پیمان‌ها و قراردادهای خوبی با دانشگاه‌های مختلف درجه یک کشور توسط وزارت نفت منعقد کنیم.

انعقاد قراردادهای صنعتی بین دانشگاه‌ها و وزارت نفت

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در سال‌های اخیر این موضوع مورد تأکید دولت و  مجلس قرار گرفته که خوشبختانه در بودجه‌های سنواتی هم مشخص شده که بخشی از بودجه به امر پژوهش همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف اختصاص یابد. 

 وی ادامه داد: در تبصره‌ها مشخص شده است که بایستی بودجه به صورت حمایت‌ از پایان‌نامه‌های کاربردی در دانشگاه‌ها و در سطح کشور هزینه شود که به نظر می‌رسد مسیر ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و نیازهای صنعت و دانشگاه پوشش داده می‌شود. 

* انعقاد قراردادها و پیمان‌های صنعتی بین وزارت نفت با دانشگاه‌ها 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: با پتانسیل‌های خوبی که در صنعت نفت داریم اتفاقات خوبی در عرصه فناوری های نفتی صورت گرفته و توانسته‌ایم پیمان‌ها و قراردادهای خوبی با دانشگاه‌های مختلف درجه یک کشور توسط وزارت نفت منعقد کنیم که به هر حال بخشی از این حمایت‌ها و قراردادها زمانی می‌تواند به سرانجام برسد که تکنولوژی‌های نو در اختیارمان باشد.  

بنیادی گفت: دانشمندان ما که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند نیاز به آزمایشگاه و تکنولوژی‌های لازم دارند که در این باره فکر و برنامه‌ریزی شده است و فکر می‌کنم مسیر ریل‌گذاری خوبی انجام شده هرچند زمان‌بر خواهد بود تا به نکته و یا نتیجه اصلی که لازم داریم برسیم. 

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول