اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی| یک کشته در حمله نیروهای حفتر و ابراز تأسف سازمان ملل

دولت وفاق ملی(غرب لیبی) از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر در حمله نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به پایتخت این کشور خبر داد.

لیبی| یک کشته در حمله نیروهای حفتر و ابراز تأسف سازمان ملل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» اعلام کرد که نیروهای حفتر دیشب به طرابلس حمله کردند که در نتیجه آن یک نفر کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت دولت وفاق ملی گزارش داد که یک کارگر تبعه مغرب پس از نماز عشاء در حین خروج از مسجد واقع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی معیتیقه، هدف حمله نیروهای حفتر قرار گرفت و کشته شد.

همچنین سه نفر دیگر از جمله دو کودک نیز در نتیجه اصابت خمپاره‌ای که نیروهای حفتر شلیک کرده بودند، زخمی شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت دولت وفاق ملی همچنین گزارش کرد که بر اثر اصابت خمپاره به مناطق الهضبه القاسی، مشروع الهضبه و عراده، چهار غیرنظامی زخمی شدند.

از سوی دیگر هیأت سازمان ملل در لیبی روز شنبه(دیروز) از نقض آشکار تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی کشورها حتی پس از کنفرانس اخیر برلین، ابراز تأسف کرد.

در بیانیه هیأت سازمان ملل آمده است که آتش‌بس به کاهش محسوس درگیری‌‌ها در طرابلس منجر شد و فرصتی برای غیرنظامیان که نیاز مبرم به آن داشتند، فراهم آورد اما این آتش‌بس اکنون به دلیل استمرار انتقال عناصر خارجی، سلاح‌ها و مهمات به طرف‌های درگیر از سوی برخی کشورها حتی آنهایی که در کنفرانس اخیر برلین شرکت کرده بودند، در معرض خطر قرار گرفته است.

هیأت سازمان ملل اعلام کرد که در طول ۱۰ روز گذشته چندین هواپیمای باری در فرودگاه‌های لیبی مشاهده شده که در حال انتقال سلاح‌های پیشرفته، خودروهای نظامی، مستشاران و عناصر خارجی برای جنگ در لیبی هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول