اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آسمان کربلا گریست +فیلم

شب گذشته در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) و با بارش رحمت الهی در کربلا، زائران، زیر باران به دعا و نیایش پرداختند و جمعی نیز در شبستان حرم حسینی برای مظلومیت و عطش شهدای کربلا اشک ریختند.

آسمان کربلا گریست +فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته در آخرین روز جمادی‌الاول بارش رحمت الهی در کربلا زائران و مجاوران حرم حسینی را غافلگیر کرد.

نیایش زائران حسینی زیر باران در بین‌الحرمین

بسیاری از زائران هنگام غروب با بارش باران به سمت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) حرکت کردند، اما برخی دیگر در زیر باران در بین‌الحرمین و روبروی گنبد سیدالشهدا (ع) به دعا و نیایش پرداختند.

 

 

همچنین در حرم سیدالشهدا (ع)، زائران سوره مبارکه «قدر» را هم‌خوانی کرده و برای رهایی از دشمنان اسلام و خروج آمریکا از عراق دعا کردند.

صدای قطرات باران در بین‌الحرمین/ ... ظهر روز دهم کجا بودی؟

با توجه به بارش باران در کربلا، از ساعت ۱۱ شب به بعد حرم خلوت‌تر شد؛ به طوری که در بین‌الحرمین کمتر زائری حضور داشت و افرادی که قصد تشرف به حرم امام حسین (ع) یا حضرت عباس (ع) را داشتند، در شبستان‌ها و رواق‌ها حضور یافتند و در آنجا به زیارت پرداختند. بر همین اساس، صدای ریزش قطرات باران و برخورد آن‌ها با سنگ‌های بین الحرمین شنیدنی‌تر شده بود.

با وجود خلوت بودن حرم امام حسین(ع) جمعی از زائران ایرانی در گوشه‌ای از حرم سیدالشهدا (ع) حلقه زدند و زیر لب اشعاری را زمزمه می‌کردند؛ «تو که در کوچه راه افتادی/ همه جا غیر کربلا بودی!/ با توام آی حضرت باران/ ظهر روز دهم کجا بودی؟». پس از آن زائران افغانستانی نیز به جمع ایرانیان پیوستند و در مظلومیت شهدای لب تشنه کربلا اشک ریختند.

در ادامه فیلم‌هایی از بارش باران در کربلا و هوای مطبوع بین الحرمین را مشاهده می‌کنید؛

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول