اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«ستاد رفع موانع تولید» محدود به کارخانجات ورشکسته نیست

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ستاد ستاد رفع موانع تولید محدود به کارخانجات تعطیل شده نیست و در جلسه‌های روزهای یکشنبه اغلب مراجعه‌کنندگان برای حل مشکلات خود افرادی هستند که تولید دارند و تعداد کمی از آن‌ها از کار افتاده‌اند.

«ستاد رفع موانع تولید» محدود به  کارخانجات ورشکسته نیست

سیدحسن قاضی‌عسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره کارکرد ستاد رفع موانع تولید اظهار داشت: در کشور ستادی به نام تسهیل و رفع موانع تولید در تهران تشکیل شده که زیرمجموعه آن یکسری کارگروه‌هایی است که به نام تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل می‌شود و هدف آن‌ها این است که موانع بر سر راه تولیدکنندگان را شناسایی و برطرف کنند؛ حال چه این کارخانه تولیدی از تولید بازمانده باشد و یا در حین تولید مشکلاتی داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: این ستاد محدود به کارخانجات تعطیل شده نیست و در جلسه‌های روزهای یکشنبه اغلب مراجعه‌کنندگان برای حل مشکلات خود افرادی هستند که تولید دارند و تعداد کمی از آن‌ها از کار افتاده‌اند؛ در طول یکسال گذشته حدود 395 کارخانه‌ای که تعطیل بوده‌اند مشغول به فعالیت شده‌اند و هر موردی که به این ستاد مراجعه کند ما آن را بررسی و مشکلات آن را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آماری در زمینه رفع موانع تولید وجود دارد یا خیر، گفت: آمار آن را باید از اداره صنعت، معدن و تجارت استان جویا شوید؛ ما هر هفته از ساعت یک تا 3 ستاد رفع موانع تولید را داریم و از ساعت 3 تا 5 نیز کلینیک فعالان اقتصادی را خواهیم داشت که در آن جا مسائلشان را حل می‌کنند.

قاضی‌عسگر با اشاره به اثر مطلوب این ستاد نیز گفت: این ستاد اثر مطلوبی داشته است؛ وقتی فردی به ستاد مراجعه کرده و آن دستگاه نتوانسته مشکلش را حل کند، ما این موضوع را برای آن دستگاه به عنوان یک امتیاز منفی برای دستگاه مربوطه در نظر می‌گیریم و در ارزیابی آن دستگاه یک عدد منفی لحاظ می‌شود که همین مسأله باعث کاهش بروکراسی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بهبود عملکرد آن‌ها در رفع موانع تولید شده است و خدمات بهتری به مراجعین ارائه دهند.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره نحوه اطلاع‌رسانی درباره این ستاد نیز بیان داشت: این موضوع بر روی سازمان صنایع مدت‌هاست وجود دارد و هرکسی در این زمینه موردی دارد، مشکل خود را از طریقه سامانه بهین‌یاب حل می‌کند و یا از طریق سازمان صمت موضوع بررسی می‌شود؛ وقتی موضوع مطرح می‌شود آن در داخل کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اضافه شدن کمیته بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: کلیه شرکت‌ههای دانش‌بنیانی که مشکل دارند می‌توانند مسائل خود را در داخل این کمیته مطرح کنند؛ البته ابتدا مسادل این قسمت در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/63086/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول