اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نخستین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در زنجان آغاز شد

نخستین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سینما بهمن زنجان آغاز به کار کرد.

نخستین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در زنجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیین افتتاحیه نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» به همراه رونمایی از پوستر همایش و اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حضور مسؤولین استانی، هنرمندان و گروه‌های فعال تئاتر مساجد برگزار شد.
در این مراسم رئیس حوزه هنری استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از به ثمر رسیدن تلاش دست‌اندرکاران برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد یادآور شد: از سال گذشته تشکیل گروه‌های نمایش آغاز شده و امسال شاهد حضور 12 گروه نمایشی در افتتاحیه نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» در استان هستیم.
امیر نعمتی در ادامه ضمن تشکر از مربیان، اساتید و کانون‌های فرهنگی، هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد و هنرجویان حاضر در نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» گفت: تئاتر بچه‌های مسجد در حوزه هنری دارای پیشینه‌ای طولانی است و حالا با تغییر شکل و شیوه اجرا شاهد برگزاری همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستیم.
رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: تشکیل گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در مساجد صورت گرفته، و طی تمرین‌های متعدد و مستمر، در نهایت در مساجد و مدارس استان نیز اجرا خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری تئاتر بچه‌های مسجد پیگیری تئاتر حرفه‌ای نیست، خاطر نشان کرد: کشف، جذب، تربیت و پرورش نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر و بعد پرداختن به تولید آثار فاخر و مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی غنی ایرانی-اسلامی از اهداف تشکیل گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد است.
نعمتی با تأکید بر اینکه تئاتر باید بر آمده از نیازها و اولویت‌های جامعه باشد و حرف مردم را بزند یادآور شد: در همایش تئاتر بچه‌های مسجد نمایش‌هایی اجرا خواهند شد که به مضامین دینی، انقلابی، اخلاقی تربیتی و اجتماعی می‌پردازند.
وی با بیان اینکه در این همایش فارغ از متعلقات صحنه‌ای بر سه عنصر کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه تأکید می‌شود، افزود: از نظر ما همه گروه‌ها برگزیده هستند و داور اصلی این همایش مخاطبان و مردم خواهند بود.
رئیس حوزه هنری استان زنجان در خصوص محل و عنوان نمایش‌های «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» گفت: نمایش «نا فرجام» در مسجد آقامیرزا احمد، نمایش «پیراهن مشکی» در موسسه قرآن و عترت بینات، نمایش «آیینه» در مسجد امام حسین‌(ع)، نمایش «روزی که بهشتی شدم» توسط گروه خواهران در حسینیه اعظم زنجان، نمایش «الف» توسط گروه خواهران در موسسه قرآن و عترت بینات، نمایش «ماه نشان» در امامزاده سید ابراهیم(ع)، نمایش «فانوس» در مسجد امام علی‌(ع)، نمایش «عبادت و عنایت» در حسینیه قرارگاه خاتم الاوصیا، نمایش «همه اگرهای من» از گروه خواهران و «آخرین تقلب» توسط گروه برادران در مسجد باقرالعلوم دانشگاه زنجان و نمایش «چراغ جادو» در دبیرستان معارف با همکاری حسینیه اعظم زنجان در نخستین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اجرا خواهند شد.
وی افزود: هر نمایش سه اجرا در مدارس و مساجد خواهد داشت که نزدیک به 40 اجرا در طول همایش شاهد خواهیم بود.
در پایان پس از رونمایی از پوستر هنری «همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان زنجان»، که توسط محمدمهدی ولیزاده خلق شده بود، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» برای حاضرین و هنرجویانی که بهمراه اولیاء در مراسم افتتاحیه حضور داشتند، اکران شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول