اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عکسبرداری از ۱۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت شهر تهران و حریم آن

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از تصویر برداری از مساحتی حدود ۱۷۰۰ کیلومتر از شهر تهران و حریم آن و تهیه نقشه سه بعدی خبر داد.

عکسبرداری از ۱۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت شهر تهران و حریم آن

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: چندی قبل فاز اول هوشمند سازی در حوزه معماری و شهرسازی را برداشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی این مسیر ادامه یافت تا امروز که به حوزه حریم رسیدیم که نیازی جدی در حفظ آن حس می شده است.

فرجود افزود: حریم و حاشیه نشینی و ساخت و سازها و تراکم جمعیتی آن موضوع مهمی است که چالش های مهمی را هم به دنبال داشته و دارد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: حریم شهر تهران وسعت زیادی داشته و تلاقی آن با شهرهای اقماری و همچنین نداشتن دیتا و اطلاعات کافی باعث شده وضعیت حریم وضعیت مناسبی نباشد.

وی تصریح کرد: چند کار در این دوره انجام شده است که مهمترین آن نگارش همین سامانه یکپارچه حریم است که بر بستر موقعیت مکانی شکل گرفته است و این سامانه می تواند پهنه بندی ها و مرز بندی های مختلف را در یک بستر یکپارچه مدیریت می کند.

فرجود ادامه داد: ۱۷۰۰ کیلومتر مربع شامل ۲۲ منطقه شهر تهران و حریم شهر تهران عکسبرداری شده است و یک مدل سه بعدی از آن تهیه خواهد شد که این اتفاق در حوزه حریم برای اولین بار است که رخ می دهد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران افزود: به طور کلی اقدامات به سمتی سوق پیدا کرده است که حریم شهر تهران و مناطق شهری تهران به طور کامل و یکپارچه پایش شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول