اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

همایش سراسری «بلاک چین» در گرگان برگزار شد

همایش سراسری «بلاک چین» با تلاش پارک علم و فناوری گلستان و مشارکت مجموعه‌های «هیوالند» در گرگان برگزار شد.

همایش سراسری «بلاک چین» در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، همایش سراسری «بلاک چین» با تلاش پارک علم و فناوری گلستان و مشارکت مجموعه‌های «هیوالند» در گرگان و با حضور چهره‌های برجسته این عرصه در گرگان برگزار شد.

دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص این همایش اظهار کرد: در روز اول این همایش که روز گذشته بوده کارگاه‌های آموزشی برگزار شد و امروز این همایش در چهار بخش پیگیری شد.

سیدشایان شریف‌ الحسینی ادامه داد: در این همایش سخنرانی‌های کوتاه درباره مسائل مختلف «بلاک چین» از قبیل رمزارزها، «ماینینگ»، «پلتفرم‌های» بلاک‌چینی، مسائل علمی بلاک‌چین و همچنین مسائل حقوقی و کسب‌وکاری انجام شد.

وی تاکید کرد: همچنین سخنرانی‌ها و گفت‌ وگوهای تعاملی مختلف با موضوعات جذاب پیرامون رمزارزها و بلاک‌چین در کشور و جهان با حضور متخصصان این حوزه، ارائه استارتاپ‌ها با موضوع انتقال تجربیات استارتاپ‌هایی که در ایران در زمینه بلاک‌چین و رمزارزها فعالیت می‌کنند و شبکه‌سازی  با موضوع ارتباط‌گیری افراد با فعالان و افراد کلیدی حوزه بلاک‌چین و رمزارزهای کشور امروز اجرا شد.

دبیر اجرایی همایش سراسری بلاک‌چین در گرگان تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به آشنایی مخاطبان با کارکرد بیت‌کوین، کاربرد‌های «کریپتوکارنسی‌»ها، مقدمات رمزنگاری پشت بلاکچین‌ها و سیستم‌های توزیع شده،‌ «اتریوم» و قرارداد‌های هوشمند اشاره کرد.

شریف‌ الحسینی خاطرنشان کرد: مفاهیم و مبانی و کاربردهای بلاکچین، بلاکچین و نقش آن در تحول دیجیتالی، رمزارزها، دارایی‌های نوین، بلاک‌چین در صنعت و کشاورزی، بلاکچین اینترنت نسل سه (web3) و «ماینینگ»، مزایا، معایب و قوانین، سرفصل‎های مباحث و سخنرانی‌ها در این رویداد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان بعد از ظهر امروز در این همایش اظهار کرد: معتقدیم تغییرات اساسی در زندگی مردم در حال اتفاق است و سبک‌های خرید در کشور نیز آغاز شده است.

مهدی غفاری گفت: در همین راستا ارتباط مردم با اینترنت افزایش یافته و در ادامه دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند روز به روز در حال افزایش است و بکارگیری هوش مصنوعی در این مسیر بسیار تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی برای سال جاری میلادی این است که 58 میلیارد دلار درآمد حاصل از بکارگیری هوش مصنوعی است که پیام بزرگی برای توجه به حوزه بلاک‌چین را به دنیا مخابره می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تصریح کرد: این دست رویدادها باعث می‌شود گلستان هم شرکت‌ها و نیروهای توانمندی در این راستا داشته باشد و می‌تواند حتی در عرصه ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشد.

غفاری تاکید کرد: برای مشارکت با بخش خصوصی ما آمادگی کامل داریم و تلاش خواهیم کرد بتوانیم شرکت‌های خصوصی پویا و قدرتمند را در حوزه آی‌تی و اتصال دیجیتال به این عرصه معرفی کنیم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول