اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه در آستانه ورود به «معره النعمان» ادلب

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در دو محور جنوب و جنوب شرق استان «ادلب» در شمال سوریه توانستند راه خود را برای ورود به دروازه شرقی شهر راهبردی معرة النعمان باز کنند.

ارتش سوریه در آستانه ورود به «معره النعمان» ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری روسیا الیوم جمعه شب از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر «معرة النعمان» در استان ادلب خبر داد.

روسیا الیوم به نقل از یک منبع گفت: «نیروهای ارتش سوریه تنها سه کیلومتر تا بزرگراه بین‌المللی (M5) دروازه شرقی شهر معرة النعمان فاصله دارند».

این منبع ادامه داد: «ارتش سوریه روز جمعه شهرک الدیر الشرقی را در محور معرة النعمان و دو روستای معر شمارین و کریسیان در جنوب استان ادلب را به کنترل خود درآورد».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم در این باره گزارش داد: «واحدهای ارتش سوریه روستاهای السمکه، التح و الدیر الشرقی در جنوب شرق استان ادلب را پس از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره که از روز پنجشنبه به این منطقه حمله کرده بودند از آنها پس گرفتند و تلفات جانی و تجهیزاتی به آنها وارد کردند».

بنا بر این گزارش، واحدهای ارتش سوریه در اطراف معرة النعمان پس از حمله سنگین تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن به محور التح، ابوجریف و السمکه اقدام به سازماندهی و بسیج نیروهای خود و انجام  یک عملیات پاتک موفق علیه تروریست‌ها کردند که در نتیجه آن روستای السمکه، شهرک التح و الدیر الشرقی پس از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و فرار مابقی و و انهدام تسلیحات و مهماتشان بازپس گرفتند.

واحدهایی از ارتش سوریه هم تحرکات تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های متحد آن را پس از حمله این گروه‌ها به مواضع ارتش سوریه در محور شهرک «صهیان» در جنوب استان ادلب هدف گرفتند.

گروه‌های تروریستی روز پنجشنبه  در محور التح، ابوجریف و السمکه حمله سنگینی را با شمار زیادی نیرو و انواع تسلیحات و خودروهای بمب‌گذاری شده ترتیب دادند.

حمله تروریست‌ها به حلب هشت کشته برجای گذاشت

وزارت دفاع روسیه هم روز جمعه تایید کرد که ارتش سوریه افراد مسلح را از دو شهرک سمکة و خوین الشعر در غرب استان ادلب بیرون کرد و واحدهای ارتش سوریه توانست پایگاه‌های خود را پس بگیرد و  همچنین در غرب شهر حلب هم حمله هفتاد فرد مسلح را دفع کرد.

«یوری بورینکوف»، رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه حمیمیم روسیه  و وابسته به وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت: «منطقه کاهش تنش در سوریه طی 24 ساعت گذشته شاهد تعداد بی سابقه ای حملات گروه‌های مسلح بود که به 11 مورد می‌رسد».

وی افزود: «اما ارتش سوریه توانست افراد مسلح را از شهرک‌های سمکة وخوین الشعر بیرون کند و وضعیت در خطوط مقدم دفاعی به آنچه در 22 ژانویه 2020 بود بازگشت».

بورینکوف گفت: «یک تشکیلات مسلح غیرقانونی هم حملات جدیدی را علیه مواضع نیروهای دولتی سوریه در غرب حلب انجام داد».

وی ادامه داد: «یک گروه مرکب از هفتاد فرد مسلح با کمک 4 خودروی چهار در حامل تیربار نیروهای سوریه را از مواضع خود در جنوب منطقه بنیامین بیرون کردند، اما این حمله با آتش تانک و سلاح سبک دفع شد و افراد مسلح به مکانی که از آنجا آمده بودند بازگشتند».

این مقام نظامی روسیه گفت: «افراد مسلح پس از ناکامی در این عملیات خود محله‌های مسکونی حلب را طی 24 ساعت گذشته 48 بار هدف راکت و خمپاره گرفتند که با کشته شدن هشت غیرنظامی و زخمی شدن 22 نفر دیگر از جمله شماری زن و کودک همراه بود و سه نظامی سوریه هم در این حملات کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند».

استان ادلب سوریه به همراه مناطق اطراف آن بر اساس توافق آستانه چهارم بین ایران، روسیه و ترکیه جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود. مطابق این توافق، مقابله با گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهة النصره (شاخه سوری القاعده) در هر نقطه‌ای از سوریه امری ضروری است حتی در مناطق کاهش تنش.

این استان از تابستان ۲۰۱۵ به دست گروه تروریستی جبهه النصره افتاد و ارتش سوریه حق دارد مطابق مفاد توافق آستانه چهارم علیه این گروهک عملیات کند. جبهه النصره با حمایت ترکیه برای اینکه مشمول این بند از توافق نشود، بارها اسم خود را تغییر داده و هم‌اکنون تحت عنوان هیئة تحریر الشام در این استان سوری حضور دارد.

بخش زیاد استان ادلب سوریه به همراه بخش‌هایی از استان‌های حمص، لاذقیه و حلب به مناطق کاهش تنش ملحق می‌شود که در چارچوب مذاکرات صلح سوری در آستانه قزاقستان میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه امضا شد.

شمال غرب سوریه پس از آن متشنج شد که گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه به رهبری گروه "هیأت تحریر الشام" حملات گسترده را به مواضع ارتش سوریه آغاز کردند که با مقاومت نیروهای سوری خنثی شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول