اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

افتتاح چهارمین نمایشگاه ورسوس با ۱۰۱ اثر/ نقاشی‌هایی از هنرمندان جوان

چهارمین نمایشگاه ورسوس با ۱۰۱ اثر از جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

افتتاح چهارمین نمایشگاه ورسوس با ۱۰۱ اثر/ نقاشی‌هایی از هنرمندان جوان

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، چهارمین نمایشگاه هنری «ورسوس» با هدف حمایت از نقاشان جوان ۱۸ تا ۳۰ سال، عصر امروز (جمعه ۴ بهمن) در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

پیش از آیین گشایش رسمی نمایشگاه، نشست خبری با حضور مهرنوش بهبودی (برگزارکننده)، فرشید عالی‌زاد (حامی مالی و بنیانگذار) و ساسان نصیری، مهدی احمدی، عطا هاشمی‌نژاد (از اعضای هیأت انتخاب) آثار ورسوس برگزار شد.

بهبودی در ابتدای این نشست گفت: آثار را بدون دانستن نام نقاش انتخاب کردیم، سپس مجموع ​آثار انتخاب شده را هر ۵ داور بار دیگر مرور کردند. در میان کارها استعدادهای خوبی هم وجود داشت و اگر این استعداد حس میشد، آن نقاش انتخاب میشد. 

وی گفت: ​۲ هزار اثر از ۸۰۰ هنرمند در چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس شرکت کردند و پس از داوری، امروز ​۱۰۱ اثر از ۶۷ هنرمند روی دیوار رفته است.

بهبودی ادامه داد: رویای ما این است که ورسوس آنقدر بزرگ شود که بتوانیم چندین گالری را برای نسل نو هنرمندان در اختیار بگیریم. قبلا تا سن ۳۵ سال را داشتیم اما امسال حداکثر سقف سن شرکت‌کنندگان را ۳۰ سال انتخاب کردیم، چون سنهای بالاتر معمولا به گالری‌ها راه یافته‌اند و هدف ما که کمک به جوانان است، محقق نمی‌شد. 

برگزارکننده چهارمین نمایشگاه ورسوس اظهار داشت: قیمت‌گذاری ابتدا توسط هنرمند تعیین می‌شود، اما اگر قیمتی نامعقول بود توسط هیأت داوران، پیشنهاد اصلاحی داده می‌شود. اما اگر هنرمند نپذیرد اثر او را از نمایشگاه خارج می‌کنیم. البته در این دوره اثری نداشتیم که نیاز به اصلاح قیمت باشد. قیمت‌ها از ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان این آثار قیمت‌گذاری شده است.

عالیزاد هم در این نشست گفت: ما هرگز هدفمان استفاده تجاری از ورسوس نبوده است. ما آثار را می‌فروشیم و مبلغ آن را هم به خود هنرمندان می‌دهیم، بنابراین امکان برپایی نمایشگاه دائمی وجود ندارد.

بهبودی یادآور شد: تا الان هر سال حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آثار خریدار داشته است.

وی گفت: ما هیچ‌وقت نمی‌خواهیم آثار را در گالری خوصی ببریم تا ورسوس جنبه تجاری پیدا کند، خانه هنرمندان را انتخاب کردیم که مبحث آکادمیک آن حفظ شود.

بنیانگذار رویداد ورسوس با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان تا جمع آوری آثار، هنرمندان ۳ ماه فرصت برای کار داشتند گفت: در این دوره گالری آریانا داوطلب شده تا پس از نمایشگاه خانه هنرمندان، آثار ورسوس را به مدت ۶ روز به نمایش عموم بگذارد.

 

پس از نشست خبری، چهارمین نمایشگاه هنرهای تجسمی ورسوس در گالری‌های زمستان و ممیز خانه هنرمندان افتتاح شد.

در این دوره، محمدمهدی فولادشکن نفر اول، نازنین قرنجیک نفر دوم و مهسا رحیمی نیا نفر سوم شده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول