اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رونمایی از نشان «سی‌امین سالگرد استقلال تاجیکستان»

رئیس جمهور تاجیکستان از بین گزینه‌های مختلف ارائه شده توسط هنرمندان، طراحان و مدرسان مؤسسه دولتی طراحی و هنرهای زیبا، نشان سی امین سالگرد استقلال این کشور را تأیید کرد.

رونمایی از نشان «سی‌امین سالگرد استقلال تاجیکستان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان نشان سی امین سالگرد استقلال این کشور را تایید کرد.

نشان سی امین سالگرد استقلال تاجیکستان دایره ای شکل بوده و در امتداد آن با زبان های تاجیکی و انگلیسی با حروف زرین «استقلال دولتی جمهوری تاجیکستان» و ارقام «1991-2021» نوشته شده است.

در قسمت مرکزی این نشان عدد 30 در یک قاب طلایی با استفاده از رنگ های پرچم ملی و در قسمت فوقانی آن یکی از نمادهای دولت تاجیکستان، یعنی تاج در بالای کوه های پربرف درج شده است.

قسمت پایانی این عدد اهداف استراتژیک دولت تاجیکستان را در بر گرفته با تصویر پل سه سطحی، یک واحد نیروگاه برق آبی، آبپرتا و تونل – بیانگرد دستاوردهای چشمگیر کشور می باشند.

در وسط این نشان، درختان سبز، دره ها، تپه و باغ ها به تصویر کشیده شده است که نشان از توسعه روستا ها بوده و منعکس کننده طبیعت بهشت مانند تاجیکستان به شمار می رود.

تاج، عدد 30، آسمان شفاف و کوه ها منعکس کننده فضای صلح و ثبات تاجیکستان مستقل می‌باشند.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین نشان «سال های توسعه روستا، گردشگری و صنایع دستی مردم» اعلام شدن سال های 2019-2021 میلادی را با هدف معرفی همه جانبه اقدام مذکور، تایید کرد.

این نشان توسط اتحادیه هنرمندان و طراحان انسیتیوی هنر و طراحی تاجیکستان تهیه و ارائه شده است.

نشان «سال های توسعه روستا، گردشگری و صنایع دستی مردم» محصور با سه خط دائره ای شکل قرمز، سفید و سبز است که منعکس کننده پرچم ملی تاجیکستان می باشد.

همچنین دو خط اضافی دائره ای شکل آبی و هفت ستاره نیز رمز های ملی را منعکس می کند.

در امتداد رمز با زبان های تاجیکی و انگلیسی «سال های توسعه روستاها، گردشگری و صنایع دستی مردم 2019-2021» نوشته شده است.

در مرکز دایره نماد های اصلی این کشور – کوه های سر به فلک کشیده تاجیکستان، آفتاب درخشان،  مناظر زیبا زندگی روستاها، راه و تونل ها و گردشگر به عنوان نشان توسعه گردشگری، رباب، کوزه و انار و انگور همچون رمز کشاورزی جای داده شده است که منعکس کننده سرزمین میوه های شیرین و آبدار بودن تاجیکستان می باشد.

این نشان با زینت های ملی مردم تاجیک تزئین شده که بازتابی از صنایع دستی مردم این کشور می باشد.

در مجموع نشان مذکور با تصویر سد، تونل، بزرگ راه ها و میوه ها چهار هدف استراتژیک تاجیکستان – دستیابی به استقلال انرژی، تضمین امنیت غذایی، خروج از بن بست ارتباطاتی و صنعتی سازی با سرعت کشور را منعکس می کند.

وزارتخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، مؤسسات، مقامات محلی و رسانه‌ها می‌توانند به طور گسترده از نشان سال توسعه گردشگری و صنایع دستی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول