اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرداخت 30 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت‌های دارویی/ استاندارد تولید شیر کشور از اروپا و آمریکا بالاتر است

معاون وزیر بهداشت از پرداخت 30 هزار میلیارد ریال از بدهی‌های شرکت‌های داروی‌سازی تا پایان سال جاری خبر داد.

پرداخت 30 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت‌های دارویی/ استاندارد تولید شیر کشور از اروپا و آمریکا بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا شانه‌ساز امشب در همایش روسا و معاونان آموزشی غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور در ساری، با اشاره به برخی مطالب منتشر شده درباره صیعت شیر، اظهار کرد: استانداردهای رایج در تولید شیر کشور از استانداردهای اروپا و آمریکا بالاتر است.

وی با اعلام اینکه هجمه‌های وارد شده اخیر باعث کاهش مصرف سرانه شیر در کشور می‌شود، تصریح کرد: این اقدام نسنجیده باعث ایجاد مشکلات در صادرات مواد لبنی کشور که جایگاه بسیار مناسبی در جهان داشت شده است.

معاون وزیر بهداشت و با اعلام اینکه ادعای مطرح شده موجی از نگرانی در بین خانواده‌ها ایجاد کرده است، افزود: شکایت از اظهارنظر کننده یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت جدی بر مواد غذایی به ویژه شیر از مبادی تولید و حین انتقال به کارخانه به صورت  جدی و سختگیرانه اعمال می‌شود.

شانه‌ساز خاطرنشان کرد: انجمن صنایع لبنی و غذایی کشور در دستگاه قضا هم شکایت را ثبت کرده است باید برخورد قانونی مناسب انتظار عامه مردم از دستگاه قضا است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد تولید لبنیات در کشور، گفت: ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی  از طریق معاونت غذا و دارو به صورت دقیق بر عملکرد واحدهای تولیدی نظارت دارند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به برخی توطئه‌‌های برنامه‌ریزی شده علیه صنایع غذایی به ویژه در بخش کیک، افزود: در صنعت کیک و کلوچه بیش از ۳ میلیون و ۲۰ هزار نفر مشغول فعالیت هستند که با احتساب فعالان لبنی بیش از ۱۲ میلیون نفر در این بخش مشغول کار هستند، این اقدامات برنامه‌ریزی هدفمند برای ایجاد چالش در کشور است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود یک‌میلیارد دلار از محل صادرات کیک و کلوچه ارز وارد کشور شده است و این روند مطلوب تا آذرماه ادامه داشت و فعالان این عرضه هدف گذاری بیشتری را در دستور کار خویش داشتند.

شانه‌ساز ادامه داد: نظارت بر تولید مواد غذایی به صورت جدی در دستور متولیان امر در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد، در شرایط جنگ اقتصادی با تاکید بر نظارت دقیق از بهانه‌تراشی  غیرضروری در این بخش هم باید پرهیز شود.

وی در ارتباط با وضعیت بدهی‌های وزاتخانه به شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی، گفت: تا پایان سال گذشته میزان بدهی‌های ما ۴۰ هزار  میلیارد ریال بوده است اما در حال حاضر به ۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: براساس قول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های به این شرکت‌ها تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول