اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

65 درصد مشاغل ما در 20 سال آینده متحول می‌شود

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با رشد انقلاب صنعتی چهارم، 65 درصد مشاغل ما در 20 آینده متحول می‌شود.

65 درصد مشاغل ما در 20 سال آینده متحول می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن آقاکثیری امروز در نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم، اظهار داشت: در دنیای رقابت امروز، موج، اصل اجتناب‌ناپذیر است. عده‌ای در دریای رقابت موج‌ساز هستند، عده‌ای با موج، موج‌سواری می‌کنند و عده‌ای هم با موج به زمین می‌خورند. 

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم آمده است و ما اگر این موج را نساخته‌ایم، باید بر آن سوارشویم، وگرنه اسیر آن می‌شویم. 

آقاکثیری افزود: نقطه شروع تحول انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت صنعتی با محوریت کشور آلمان بود؛ از سال 2011 انقلاب صنعتی چهارم در آمریکا و آلمان آغاز شد؛ هوشمندسازی و دیجیتالی شدن در انقلاب صنعتی مهم است. 

وی افزود: مزایای پیاده‌سازی انقلاب صنعتی چهارم، رشد بهره‌وری، رشد انعطاف‌پذیری و کیفیت و سرعت، امکان تولید در مقیاس بالا و امکان شبیه‌سازی و جمع‌آوری و بررسی داده‌ها از ابتدا تا انتها است. 

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانجات آینده، کارخانجات مجاور خانه‌ها خواهند بود، چون مشکل محیط زیست در آنها رفع می‌شود. 

آقاکثیری ادامه داد: حوزه‌های تأثیرپذیر در انقلاب صنعتی چهارم، خدمات و مدل‌های کسب و کار، زنجیره ارزش صنایع، اطمینان و بهره‌وری و امنیت فناوری اطلاعات است. 

وی گفت: افرادی که امروز در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند، زمانی که به سن اشتغال می‌رسند، مشاغلی دارند که 65 درصد آنها امروز وجود ندارد؛ یعنی 65 درصد مشاغل ما در 20 سال آینده متحول می‌شود. 

وی ادامه داد: کالا و خدمات، استراتژی و سازمان و تولید و عملیات از ابعاد اصلی اندازه‌گیری آمادگی تولید است، همچنین کالا و خدمات و تولید و عملیات از شاخص‌های اندازه‌گیری آمادگی تولید است. 

آقاکثیری اضافه کرد: تغییرات جمعیتی و اجتماعی، کمبود منابع ویژه خصوصاً آب، محیط زیست و تغییرات اقلیمی، تقسیم مسؤولیت‌های جهانی، نرخ بالای شهرنشینی و تغییر قدرت‌های اقتصادی ابرروند‌های تأثیرگذار در آینده اقتصاد است.

وی با تأکید بر اینکه با انقلاب صنعتی چهارم می‌توان مشکل آب را حل کرد، گفت:‌ از دلایلی که کشاورزی ما سودده نیست، هزینه بالای نیروی انسانی است که با تکنولوژی قابل رفع است. 

آقاکثیری گفت: بازار IOT رقم 4 تا 11 هزار میلیارد دلار تا سال 2025 میلادی خواهد بود که بازار بالقوه 40 تا 110 میلیارد دلاری برای ایران دارد که با این روش کیک اقتصاد کشور بزرگ می‌شود. 

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌کشور ایران 9.3 درصد منابع نفتی کل جهان و 18 درصد منابع گازی دنیا را دارد. ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم و قبل از تحریم‌ها نیم درصد GDP دنیا را تأمین می‌کردیم. 

آقاکثیری گفت: جی‌دی‌پی ایران نسبت به جی‌دی‌پی دنیا نیم‌درصد است و با تحریم‌ها سه سال است که جی‌دی‌پی منفی شده است. پارسال 6 درصد و امروز 9.5 درصد منفی شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول