اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ازبکستان برای افزایش تولید ناخالص ملی تا 100 میلیارد دلار

رئیس جمهور ازبکستان گفت: این کشور برنامه ریزی کرده طی 5 سال آینده تولید ناخالص ملی خود را تا 100 میلیارد دلار افزایش دهد.

خیز ازبکستان برای افزایش تولید ناخالص ملی تا 100 میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست مشترک پارلمان این کشور گفت: ازبکستان برنامه ریزی کرده طی 5 سال آینده درآمد ناخالص ملی خود را تا 100 میلیارد دلار افزایش دهد.

میرضیایف افزود: وظیفه کلی دولت، بانک مرکزی و تمام استانداران از این عبارت است که باید حجم درآمد ناخالص ملی کشور را 2 برابر تا 100 میلیارد دلار افزایش و نرخ تورم را تا 5 درصد کاهش دهند.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: طی 2 سال گذشته درآمد ناخالص ملی کشور از 44 میلیارد دلار به 58 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گفته میرضیایف، بخش نفت و گاز تا سال 2025 میلادی تولید سوخت را باید تا 5 میلیون و 200 هزار تن افزایش دهد از جمله 5 تاسیسات را به ارزش 4 میلیارد و 100 میلیون دلار در سال جاری میلادی برای بهره برداری تحویل دهد.  

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: در 5 سال آینده تولید برق را از طریق افزایش 20 درصدی سهم منابع انرژی تجدید پذیر باید حداقل به 80 میلیارد کیلووات ساعت برسانیم.

پیشتر بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد که در سال 2019 میلادی تورم در این کشور در سطح 15.2 درصد قرار گرفته است. تورم برای سال 2020 میلادی در سطح 12 تا 13.5 درصد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول