اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

سردار غلام‌رضا سلیمانی: دشمن می‌خواهد با استفاده از رسانه‌ها هویت را از ما بگیرد

رئیس سازمان بسیج گفت: یکی از دستاوردهایی که کم‌تر به آن پرداخته شده است بازیابی هویت ایرانی ـ اسلامی ما در سایه پیروزی انقلاب اسلامی است. هویت ملی و هویت ایرانی ـ اسلامی قبل از پیروزی انقلاب به صورت کاملا مشخص و هوشمندانه برنامه‌ریزی شده بود.

سردار غلام‌رضا سلیمانی: دشمن می‌خواهد با استفاده از رسانه‌ها هویت را از ما بگیرد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزای فارس، اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر امروز ۵ بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد و ... حضور داشتند.

** بصیری: به مشکلات معیشتی خبرنگاران توجه بیشتری شود

«مسعود بصیری» رئیس سازمان بسیج رسانه، در ابتدای پنجمین مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر طی سخنانی گفت: امسال بیش از ۱۴ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و این جشنواره در سی استان برگزار شده و برای هرکدام اختتامیه گرفتیم.

وی ادامه داد: امیدوارم قلم ها و قدم هایی که برای اسلام برداشته می شود حاج قاسم های دیگری را برای اسلام مهیا کند. ما خبرنگاران سنگرسازان بی سنگریم.  امروز آلمان، فرانسه، سعودی و ... میلیون ها هزینه می کنند برای رسانه هایشان اما اجازه دهید در جنگ احزاب از مسئولین بخواهیم که بیشتر به این سربازان رسانه توجه شود‌.

بصیری افزود: خیلی بد است که اینهمه آثار به جشنواره ارسال شود و خبرنگاران هنوز دچار مشکلات معیشتی از بیمه و ... هستند و از مسئولان تقاضا دارم تا به این مشکلات به طور جدی تر توجه کنند.

در ادامه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر، احسان مقامی قطعه موسیقی برای یادبود سردار حاج قاسم سلیمانی اجرا کرد.

بخش بعدی این مراسم به پیام تصویری معاون دبیر کل و سخنگوی النجبا عراق اختصاص یافت. محور این سخنرانی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و پیروزی ملت ایران در این اتفاق و خروج آمریکا از عراق بود.

** توکلی: اگر امر به معروف فراموش شود اشرار برما حاکم می شوند

«احمد توکلی» نماینده مردم تهران در دوره های هفت، هشت و نه، عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام، بنیان گذار روزنامه های رسالت و فردا نیز در این مراسم تجلیل شد.

توکلی در این مراسم گفت: من وقتی می خواهم خودم را معرفی کنم می گویم که رسانه ای هستم. شما بزرگانی هستید که می خواهید به مردم امکان تصمیم گیری درست دهید و ما رسانه ای ها باید همه اطلاعات درست را به مردم بدهیم.

 

وی ادامه داد: اگر این کار را انجام دهیم بزرگترین واجب الهی برای مردم سهل می شود. حضرت علی (ع) فرمودند: اگر امر به معروف فراموش شود اشرار برما حاکم می شوند و اگر اطلاعات کافی و لازم در اختیار مردم قرار بگیرد شر اشرار از جامعه ما نیز دور خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم از آمنه سادات ذبیحی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تجلیل شد. همچنین از خانواده شهید حسین مهاجری نیز تقدیر شد.

** سلیمانی: هویت ایرانی اسلامی ما در سایه پیروزی انقلاب اسلامی باید بازیابی شود/ دشمن می‌خواهد با استفاده از همین رسانه‌ها هویت را از ما بگیرد

«سردار غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج کشور، در ابتدای صحبت‌های خود گفت: چون در آستانه دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم فکر کردم در این دقایق به یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره مختصری داشته باشم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی داشته و فهرست این دستاوردها فهرستی مطول است، اما یکی از این دستاوردها که کمتر به آن پرداخته شده است بازیابی هویت ایرانی اسلامی ما در سایه پیروزی انقلاب اسلامی است. هویت ملی و هویت ایرانی اسلامی قبل از پیروزی انقلاب به صورت کاملا مشخص و هوشمندانه برنامه ریزی شده بود.

سلیمانی در ادامه نیز بیان داشت: آنها بودند که تصمیم می گرفتند صنعت ما به چه سمتی برود و چه ارزش هایی میان جامعه ایرانی که جامعه مسلمان بود وجود داشته باشد. اگر ما دستاوردهای ایرانی اسلامی را از تمدن مان جدا کنیم چیز قابل توحهی برای ایران نمی ماند‌.

وی ادامه داد: اگر چه غربی ها این تجربه را از ما گرفتند و با برنامه ریزی آثار ما را بردند و  دیدیم در ۲۰۰ سال گذشته در سو استفاده از آن قدرت همه ملت های دنیا را تهدید کردند و دارایی ها را چپاول کردند.

ما در دوران قبل از پیروزی انقلاب در چنین مسیری پیش برده می شدیم و اگر کسی مخالفت می کرد و مواجهه ای عالمانه و هوشمندانه با آن مسیر از خود بروز می داد با انواع بازداشت و زندان مواجهه می شد و انقلاب اسلامی آمد و سرزمین ما را عزت بخشید.

سلیمانی در ادامه نیز افزود: حتی بعد از پیروزی انقلاب دشمن تصور می کرد چون نهادها و سیستم های بروکراتیک ایران دچار فروپاشی شده بهترین فرصت برای تضعیف ما است. جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کردند، اما انقلاب و فرزندان مردم ایستادند و ما از این چالش عبور کردیم. مقام معظم رهبری فرمودند در سطح علم به اندازه ای رشد کنیم که سایر جوامع نیازمند یادگیری زبان فارسی شوند و به همین خاطر در بیانیه گام دوم  انقلاب نیز به این اشاره شده است که در میان جهان اسلام ملت ایران پیش قرقاول باشد.

وی با بیان اینکه ملتی که رهبر بزرگی دارد و همه مولفه های هویت ایرانی اسلامی را به صورت محکم به همراه دارد، می تواند گام های بزرگی را بردارد، افزود: این هدف بلند بیانیه گام دوم در چهل ساله دوم همان راهی است که بازیابی هویت ایرانی اسلامی ما است. امروز هم دشمن و نظام سلطه هویت ایرانی اسلامی ما را هدف گرفته و اینجا است که نقش رسانه ها در معرفی ظرفیت اسلام مهم است و دشمن می خواهد با استفاده از همین رسانه ها هویت را از ما بگیرد و ترویج زندگی غربی را دست بگیرند. آنها سالیانه میلیون ها دلار در جهت ترویج نظام سلطه هزینه می کنند. 

رئیس سازمان بسیج کشور، ضمن بیان اینکه بشریت امروزه در غرب دچار بحران های اساسی است، بیان داشت: غرب نیز نتوانسته پاسخگوی نیازهای بشری جوامع غربی باشد. وقتی در مواجهه با انقلاب اسلامی شکست می خورد می خواهد این شکست ها را در فضای مجازی به پیروزی نزدیک کند.غربی ها فکر می کردند که پیروزی بدست آورده اند، اما ما حاج قاسمی داشتیم که سالها با جبهه دشمن جنگید. زمانیکه سردار سلیمانی شهید شد تازه نبرد دیگری توسط حاج قاسم سلیمانی شروع شد که پایانش پایان نظام سلطه خواهد بود.

وی ادامه داد: اکثریت ملت ایران با این حادثه ارتباط برقرار کردند و چیزی به جز نفرت و بدبینی برای آمریکا و ترامپ، باقی نماند. در برخی کشورها که دیدیم کلیپ های کوتاهی از راهپیمایی های مختلفی در کشورهای مختلف برگزار شد و در اینجاست که باید بار دیگر نقش رسانه را از نو باز تعریف کنیم و از آن در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی کمال استفاده را ببریم و این یکی از وظیفه های رسانه ها و بسیج رسانه است. ما با حفظ اختلاف سلیقه ها می توانیم اهداف ثابتی داشته باشیم.

سردار سلیمانی در ادامه این مراسم افزود: عملیات روانی گسترده دشمن باید توسط رسانه ها باطل شود. دشمن همیشه خواسته پیروزی ما را شکست جلوه دهد. ارزش پولی ملی ما خیلی بیشتر از این است اما متاسفانه به دلیل اینکه آنها فقط به منافع خود فکر می کنند باعث کاهش ارزش پول ما شدند. همچنین خنثی کردن عملیات پیچیده و رسانه ای دشمن و امیدآفرینی برای نوجوانان و جوانان از اهداف ما است و اینکه مطالبه گری از خواسته ها و حقوق مردم جزو رسالت بسیج رسانه است.

وی همچنین افزود: مقام معظم رهبری بارها مطالبه گری در همین زمینه داشتند و اینجاست که رسانه ها باید ورود کنند. هر فردی اگر راه انقلاب را نرود در جهت منافع شخصی و گروه خاصی حرکت کند و برخلاف ملت باشد، بایستی در افکار عمومی نشان گرفته شود. 

**تجلیل از برگزیدگان 

حسن کربلایی نماینده هیئت داوران متن بیانیه اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر را برای حضار قرائت کرد و در ادامه نیز برگزیدگان اعلام شدند.

در بخش تیتر رتبه سوم زری طاهری فرکوهی و علی هوشمند، رتبه دوم سمیرا شاهیان، رتبه اول الهام بابایی 

در بخش گزارش رتبه سوم شکیبا کولی وند و سیده نصرت شجاعی، رتبه دوم مهری میر دلیکوند .

در بخش عکس رتبه سوم علی اصغر قزل،، رتبه دوم مریم داورنیا، رتبه اول مهدی جانی پور.

بخش موشن‌گرافی رتبه سوم سکینه سلیمانی فر، رتبه دوم امیر اسماعیلی، رتبه اول مریم جولائیان.

بخش بیانیه گام دوم شایسته تقدیر دوم امیر جلالی نژاد،، صاحب رتبه سوم در بخش گام دوم سجاد محمدی و علی الماسی، رتبه برتر ایمن سادات موسوی نژاد.

بخش مصاحبه رتبه سوم مینا مولائی،، رتبه دوم صدیقه صباغیان، رتبه اول فاطمه احمدی.

بخش یادداشت رتبه سوم فاطمه شیخی،، رتبه دوم وحید اکرمی، رتبه اول محمد صادق طاهری.

در بخش خبر رتبه سوم احمدرضا منزه، رتبه دوم مجتبی قربانی، رتبه اول نجمه حسینی.

** خدادی: شهادت سردار سلیمانی بزرگترین سیلی رسانه‌ای را به ترامپ زد

«محمد خدادی» معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه این مراسم گفت: نمی شود درباره رسانه صحبت کرد و نام حاج قاسم را نیاورد. من او را بیشتر مجاهد رسانه ای می دانم تا مجاهد نظامی حاج قاسم با اعتقاد، باور، ایمان، قدرت انتقال پیام را بر بستر محتوا داشت و بیش از آنکه بیان کند عمل کرد و نامش کمتر از محتواش بود.

وی ادامه داد: او باعث شد سیلی اصلی را جریان رسانه ای در کل جهان به آمریکا بزند و بزرگترین سیلی به آمریکا و ترامپ خورد. ما در کمیت رسانه بسیار موفق بودیم اما در محتوا اول راه هستیم. هرجا مخاطب و پیام نسبت مستقیم داشت اثر سریع تری داشت.

خدادی با بیان اینکه امروزه مخاطب شناسی و موضوع شناسی مهمترین است، افزود: باید در چنین شرایطی از فضای خام فروشی بیرون آمده و به فراورده برسیم. موضوع شناسی پیام قدرت حاج قاسم بود. قدرت وی تولید محتوا در جهت اعتماد بود. باور کنیم که جهاد رسانه بر جهاد نظامی مقدم است و مدافعان حرم مدافعان اندیشه حرم بودند نه خاک حرم.

وی در ادامه نیز بیان داشت: قدرت ما مبارزه با ظلم تبعیض و افرادی است که انسان ها را در دفاع از انسان ها می کشند‌. جهاد رسانه ای پایانی ندارد و این وظیفه رسانه است که راه سردار بزرگ مکتب شهادت مکتب رهبری و همه آنهایی که به انسانیت می اندیشند را در بعد رسانه ای رها نکنیم.

خدادی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا قبل از اینکه کار خود را شروع کند جنگ رسانه ای می کند. آنها می خواهند شک در ما ایجاد کنند و جریان رسانه ای می خواهد مدل پدافندی در ما ایجاد کند. همچنین سربازان رسانه ای ما رزمندگان خط مقدم مقابله با تحقیر مردم ایران هستند. 

وی همچنین عنوان داشت: پایان جشنواره ابوذر باید شروع عملیات رسانه ای ابوذر باشد و نباید آن را فراموش کنیم. مبادا سربازان ما انتظار رسانه را از رسانه داشته باشند و مبادا این کار را به عنوان شغل انتخاب کنیم. دشمن ما سه کارکرد رسانه ای دارد و در محیط بین الملل مدافع ترین فعال بشر را منافق اعلام می کند و ما در پاسخ تروریست نبودن عزیزمان یه زبان خود سخن می گوییم. دستور جشنواره ابوذر تسلط به زبان خارجی است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی نیز ادامه داد: نکته بعدی شناخت جریان رسانه ای است.  اینها امروزه به معاونت مطبوعاتی هم حمله می کنند چراکه توان روبرویی با ما را ندارند. حیات و عاقبت ما به حضور ما است و ما پاک ترین خون های تاریخ بشر را داریم که تکلیفی بر دوش ما است که باید حداقل بیانش کنیم و همچنان در کنار هم باشیم. 

**تقدیر از  برگزیدگان بخش دوم جشنواره رسانه‌ای ابوذر 

در بخش دیگری برگزیده‌های شایسته تقدیر نیز اعلام شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو در این بخش تقدیر شد.
در بخش دفاع مقدس و محور مقاومت  نیز علی محقق و رضا باقری شرف جوایزی دریافت کردند.
در بخش محرومیت زدایی آرزو خاکشی.
در بخش اقتصاد مقاومتی معصومه معماریان و روح اله گودرزی.
در بخش موضوع آزاد اجتماعی آذر همتی.

همچنین شایسته تقدیر اکبر علاقه بندی.
در بخش رونق تولید صادق شهرکی.
در بخش مسائل صنفی خبرنگاران: فاطمه حصاری
در بخش بسیج و سایر حوزه ها الهام احمدی و میثم اورنگ
در بخش دستاوردهای انقلاب اسلامی علیرضا محمد فرد

مسابقه عکس کاروان آسمانی ها فاطمه لعل، حمیده محمدی شکیب.
هنر و محور مقاومت نیز احسان و محمد صادق مقیمی خواننده و آهنگساز تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول